שיחה:נצחיות חייו של הרבי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 219: שורה 219:
:::::::::ובנוגע לענינינו: לאחר שבג' תמוז אירע מאורע מסויים, ישנם שלוש שיטות כיצד להתייחס לכך. יש שתי שיטות המגיעות מאותה נקודה, והיא: מאורע זה של הסתלקות '''סותר''' להמשך היותו נשיא דורנו, והמשיח שבדורנו. ומכאן נחלקו לשתי שיטות. האחת, שנתפשטה בקרב רבים היא: מאורע זה לא היה. ע"ד מה שאומרים שהעולם הינו דמיון, כיון שלשיטתם סותר הוא לאלוקות. ע"כ חייבים לומר שמאורע זה לא היה. ובמילים אחרות: בעלי שיטה זו לוקחים ההסתלקות '''כפשוטו'''. וע"ז כבר נאמר שמי שחושב שהסתלקות פירושו שהרבי נסתלק מאיתנו, הלא הם אנשים פראיים, ווילדע מענטשן. שיטה שניה שהתפתחה מאותה נקודה, אבל לא גררה אחריה רבים (ב"ה) היא: מאורע זה אכן התרחש, וא"כ הרי הוא רח"ל כבר לא נשיא הדור. ושיטה זו מגיעה מאותה נקודה, לפיה הסתלקות היא כפשוטה וסותר להמשך הנהגתו.
:::::::::ובנוגע לענינינו: לאחר שבג' תמוז אירע מאורע מסויים, ישנם שלוש שיטות כיצד להתייחס לכך. יש שתי שיטות המגיעות מאותה נקודה, והיא: מאורע זה של הסתלקות '''סותר''' להמשך היותו נשיא דורנו, והמשיח שבדורנו. ומכאן נחלקו לשתי שיטות. האחת, שנתפשטה בקרב רבים היא: מאורע זה לא היה. ע"ד מה שאומרים שהעולם הינו דמיון, כיון שלשיטתם סותר הוא לאלוקות. ע"כ חייבים לומר שמאורע זה לא היה. ובמילים אחרות: בעלי שיטה זו לוקחים ההסתלקות '''כפשוטו'''. וע"ז כבר נאמר שמי שחושב שהסתלקות פירושו שהרבי נסתלק מאיתנו, הלא הם אנשים פראיים, ווילדע מענטשן. שיטה שניה שהתפתחה מאותה נקודה, אבל לא גררה אחריה רבים (ב"ה) היא: מאורע זה אכן התרחש, וא"כ הרי הוא רח"ל כבר לא נשיא הדור. ושיטה זו מגיעה מאותה נקודה, לפיה הסתלקות היא כפשוטה וסותר להמשך הנהגתו.
:::::::::השיטה השלישית היא המבוססת '''ע"פ דברי הרבי''' בשנת ההסתלקות של הרבי הקודם, שם מרבה להדגיש '''שיכולה להיות המשך הנהגתו אחרי הסתלקותו כמו בחייו.''' ומבאר בהרחבה שזהו בקל וחומר משמשון הגיבור, שענינו היה בעיקר הנהגה, משא"כ אצל נשיא הדור שהוא '''היחידה''', הרי ביחידה לא שייך הסתלקות כפשוטה וא"כ יכול להיות ממוצע המחבר, ובמק"א אומר שהוא ממוצע המחבר ע"י שמשתטחים על ציונו ועי"ז מקשר היחידה ביחידה, וע"ד יחידות ממש. וכן אומר מפורש שאף שמאורע זה קרה הרי הוא יכול לגאול את עם ישראל ע"י שיקום בתחיה של יחידים שלא קשורה עם תהליך הגאולה, כדמוכח שם. וע"ד שהיו צדיקים שהחיו מתים. ובאם ר' זירא למשל היה משיח שבדורו, ודאי שהיה יכול לגאול את עם ישראל אף שלמשך כמה שעות נשמתו לא היתה מלובשת בגופו, לאחר שסעד עם רבה את סעודת פורים. ומכיון שכך נאמר מפורשות שיכולה להיות המשך הנהגתו '''כמו בחייו,''' ולא יתכן שיסתור את דבריו לגמרי במה שאומר שמוכרח להיות בכל דור דוקא נשמה בגוף, אלא מוכרחים לומר שענין זה יכול להתקיים באופנים שונים, וכפי שמסביר הרבי בעצמו שהיחידה '''עדיין קשורה עם הגוף,''' ושיש להאהל תוקף של פס"ד של מורה הוראה בעוה"ז, שענין זה הוא חידוש גדול ומבהיל בהלכה - שהרי אין משגיחין בבת קול וכיו"ב. (ולא שתאמר ח"ו שענין זה רצוי הוא מלכתחילה, אלא ש'''צריך להיות נשמה בגוף ושיהיה הבריאות בשלימות,''' רק ש'''לאחרי''' שאירע מצב מר זה, הנה יש לדעת שענין זה דנשמה בגוף בעוה"ז הגשמי יכול להתקיים '''באופנים שונים.''' ע"ד שדברי הרבי שיכולה להיות המשך הנהגתו כמו בחייו עם אריכות הביאור שבזה, באו רק לאחר שאירע יו"ד שבט, וק"ל).  
:::::::::השיטה השלישית היא המבוססת '''ע"פ דברי הרבי''' בשנת ההסתלקות של הרבי הקודם, שם מרבה להדגיש '''שיכולה להיות המשך הנהגתו אחרי הסתלקותו כמו בחייו.''' ומבאר בהרחבה שזהו בקל וחומר משמשון הגיבור, שענינו היה בעיקר הנהגה, משא"כ אצל נשיא הדור שהוא '''היחידה''', הרי ביחידה לא שייך הסתלקות כפשוטה וא"כ יכול להיות ממוצע המחבר, ובמק"א אומר שהוא ממוצע המחבר ע"י שמשתטחים על ציונו ועי"ז מקשר היחידה ביחידה, וע"ד יחידות ממש. וכן אומר מפורש שאף שמאורע זה קרה הרי הוא יכול לגאול את עם ישראל ע"י שיקום בתחיה של יחידים שלא קשורה עם תהליך הגאולה, כדמוכח שם. וע"ד שהיו צדיקים שהחיו מתים. ובאם ר' זירא למשל היה משיח שבדורו, ודאי שהיה יכול לגאול את עם ישראל אף שלמשך כמה שעות נשמתו לא היתה מלובשת בגופו, לאחר שסעד עם רבה את סעודת פורים. ומכיון שכך נאמר מפורשות שיכולה להיות המשך הנהגתו '''כמו בחייו,''' ולא יתכן שיסתור את דבריו לגמרי במה שאומר שמוכרח להיות בכל דור דוקא נשמה בגוף, אלא מוכרחים לומר שענין זה יכול להתקיים באופנים שונים, וכפי שמסביר הרבי בעצמו שהיחידה '''עדיין קשורה עם הגוף,''' ושיש להאהל תוקף של פס"ד של מורה הוראה בעוה"ז, שענין זה הוא חידוש גדול ומבהיל בהלכה - שהרי אין משגיחין בבת קול וכיו"ב. (ולא שתאמר ח"ו שענין זה רצוי הוא מלכתחילה, אלא ש'''צריך להיות נשמה בגוף ושיהיה הבריאות בשלימות,''' רק ש'''לאחרי''' שאירע מצב מר זה, הנה יש לדעת שענין זה דנשמה בגוף בעוה"ז הגשמי יכול להתקיים '''באופנים שונים.''' ע"ד שדברי הרבי שיכולה להיות המשך הנהגתו כמו בחייו עם אריכות הביאור שבזה, באו רק לאחר שאירע יו"ד שבט, וק"ל).  
:::::::::ומלמעלה למטה: במאור עצמו '''ודאי''' שמאורע זה לא פעל שום שינוי, כפי שהרבי אומר בנוגע לצדיקים בכלל שמכיון שגם כאשר היו בגופם הנה חייהם היו הרוחניות ולא הגשמיות, לכן כאשר אינם בחיי הגופים, חייהם ממשיכים '''בלי שום שינוי, ואדרבה.''' והחידוש הוא שכנ"ל בארוכה, גם בהאור, בקשר של נשיא הדור עם העם, השינוי הוא לא אמיתי. כיון שממשיך הנהגתו כמו בחייו והוא ממוצע המחבר. והיינו מפני שיודעים כנ"ל שהסתלקות זה לא כפשוטו. וזאת צריך לשים על ליבנו שהגשמיות והחומריות ומה שאנו רואים לעינים, אין זה אמת ח"ו, המציאות האמיתית היא דוקא זו הרוחנית, וא"כ מה שאינו נתפס בחושים גשמיים אין זה אומר שהוא לא קיים כדי שנאמר שמוכרח שכן יהי' בדוקא גשמי. אלא אדרבה: כאשר אומרים שהוא רוחני הוא קיים בכל התוקף, עוד יותר מהמציאות הגשמית, וא"כ אין צריך לבא לענינים בלתי נכונים. ומסיימים בטוב.--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 16:49, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 16:49, 5 באוקטובר 2021 (UTC)
:::::::::ומלמעלה למטה: במאור עצמו '''ודאי''' שמאורע זה לא פעל שום שינוי, כפי שהרבי אומר בנוגע לצדיקים בכלל שמכיון שגם כאשר היו בגופם הנה חייהם היו הרוחניות ולא הגשמיות, לכן כאשר אינם בחיי הגופים, חייהם ממשיכים '''בלי שום שינוי, ואדרבה.''' והחידוש הוא שכנ"ל בארוכה, גם בהאור, בקשר של נשיא הדור עם העם, השינוי הוא לא אמיתי. כיון שממשיך הנהגתו כמו בחייו והוא ממוצע המחבר. והיינו מפני שיודעים כנ"ל שהסתלקות זה לא כפשוטו. וזאת צריך לשים על ליבנו שהגשמיות והחומריות ומה שאנו רואים לעינים, אין זה אמת ח"ו, המציאות האמיתית היא דוקא זו הרוחנית, וא"כ מה שאינו נתפס בחושים גשמיים אין זה אומר שהוא לא קיים כדי שנאמר שמוכרח שכן יהי' בדוקא גשמי. אלא אדרבה: כאשר אומרים שהוא רוחני הוא קיים בכל התוקף, עוד יותר מהמציאות הגשמית, וא"כ אין צריך לבא לענינים בלתי נכונים. ומסיימים בטוב, ובברכת אחדות החסידים וכו'.--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 16:49, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 16:49, 5 באוקטובר 2021 (UTC)
432

עריכות

תפריט ניווט