בעל פועל: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←ראו גם) |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==== לקריאה נוספת ==== | ==== לקריאה נוספת ==== | ||
[[ד"ה שופטים בהמשך תער"ב]] | [[ד"ה שופטים בהמשך תער"ב]] | ||
[[ד"ה זאת חוקת בהמשך תרס"ו]] | [[ד"ה זאת חוקת בהמשך תרס"ו]] | ||
==== ראו גם ==== | ==== ראו גם ==== |
גרסה מ־14:04, 21 במרץ 2021
הגדרתו
אפשר היה לחשוב, שכדי להעביר דבר שכל, כדי ללמד תלמיד עניין שכלי מספיקה העובדה שהרב הוא חכם גדול ביותר. אדם שמבין את השכל, יכול ללמד אותו. זהו הקריטריון הבסיסי.
אך כשמתבוננים, מגלים שזה לא מספיק. צריך שהרב יהיה גם "בעל פועל". מה המשמעות?
לא מספיק, שהרב יידע את העניין השכלי לאשורו. צריך שהוא ידע ויתבונן גם איך להעביר את המידע לתלמיד. כשהדגש הוא על בעל פועל, לא מספיק להיות חכם גדול ביותר, אלא צריך לנטוש לרגע את החכמה ולרדת לתלמיד. לרמה שלו. רק כך התלמיד יוכל לקלוט את השכל.