שיחה:חופה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "לענ"ד קצת מצחיק להפריד את הערך 'חופה' מ'קידושים ונישואין', ואם כבר - אז היא צריכה להופיע בתב...")
 
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
שורה 1: שורה 1:
לענ"ד קצת מצחיק להפריד את הערך 'חופה' מ'קידושים ונישואין', ואם כבר - אז היא צריכה להופיע בתבנית של אירועים יהודיים לאחר הקידושין, היות ומצד מהותה היא קרובה יותר לנישואין מאשר לקידושין, ומה שהיום עושים את הקידושין תחת החופה, הוא רק מצד זה שתיקנו להצמיד את הקידושין לנישואין ככל האפשר, אך מהות החופה היא - לפרסם לכל העולם שהוא כונס אותה, וחופה תופסת רק לאחר קידושין. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 15:52, 2 בדצמבר 2017 (UTC)
לענ"ד קצת מצחיק להפריד את הערך 'חופה' מ'קידושים ונישואין', ואם כבר - אז היא צריכה להופיע בתבנית של אירועים יהודיים לאחר הקידושין, היות ומצד מהותה היא קרובה יותר לנישואין מאשר לקידושין, ומה שהיום עושים את הקידושין תחת החופה, הוא רק מצד זה שתיקנו להצמיד את הקידושין לנישואין ככל האפשר, אך מהות החופה היא - לפרסם לכל העולם שהוא כונס אותה, וחופה תופסת רק לאחר קידושין. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 15:52, 2 בדצמבר 2017 (UTC)
חופה זה הקנין שעל ידו חלים הנישואין.
ברמבם פרק י מאישות כתוב שמהותו שמכניסה לתוך ביתו ויעשה יחוד הראוי לביאה.
ובאחרונים חיפשו מקור לדבריו.
בלקוטי שיחות מבואר שמקורו הוא מהדין קודם מתן תורה, עיין שם שנקודת הדברים היא שתכלית הנישואין היא פריה ורביה.

גרסה אחרונה מ־22:29, 1 בפברואר 2021

לענ"ד קצת מצחיק להפריד את הערך 'חופה' מ'קידושים ונישואין', ואם כבר - אז היא צריכה להופיע בתבנית של אירועים יהודיים לאחר הקידושין, היות ומצד מהותה היא קרובה יותר לנישואין מאשר לקידושין, ומה שהיום עושים את הקידושין תחת החופה, הוא רק מצד זה שתיקנו להצמיד את הקידושין לנישואין ככל האפשר, אך מהות החופה היא - לפרסם לכל העולם שהוא כונס אותה, וחופה תופסת רק לאחר קידושין. להתראות - שיחה 15:52, 2 בדצמבר 2017 (UTC)

חופה זה הקנין שעל ידו חלים הנישואין. ברמבם פרק י מאישות כתוב שמהותו שמכניסה לתוך ביתו ויעשה יחוד הראוי לביאה. ובאחרונים חיפשו מקור לדבריו. בלקוטי שיחות מבואר שמקורו הוא מהדין קודם מתן תורה, עיין שם שנקודת הדברים היא שתכלית הנישואין היא פריה ורביה.