שינוי המהות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  20 בדצמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
מ (החלפת טקסט – "עולם העשיה" ב־"עולם העשייה")
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
 
שורה 6: שורה 6:
ב[[סדר ההשתלשלות]] שינוי המהות בעיקרו הוא בהתהוות דרגת [[אדם קדמון]] (א"ק) מ[[עצמותו ומהותו]], כאשר כל דרגא אלוקית שמחוץ לעצמותו, רוחנית ועליונה ככל שתהיה, היא מהות חדשה ואחרת לגמרי מהמהות האלוקית של עצמותו ומהותו{{הערה|מאמר אדמו"ר האמצעי 'להבין ענין קריעת ים סוף' עמוד 13.}}, וכן בהתהוות [[עולם העשייה הגשמי]], שהוא יצירת יש גשמי מאין רוחני.
ב[[סדר ההשתלשלות]] שינוי המהות בעיקרו הוא בהתהוות דרגת [[אדם קדמון]] (א"ק) מ[[עצמותו ומהותו]], כאשר כל דרגא אלוקית שמחוץ לעצמותו, רוחנית ועליונה ככל שתהיה, היא מהות חדשה ואחרת לגמרי מהמהות האלוקית של עצמותו ומהותו{{הערה|מאמר אדמו"ר האמצעי 'להבין ענין קריעת ים סוף' עמוד 13.}}, וכן בהתהוות [[עולם העשייה הגשמי]], שהוא יצירת יש גשמי מאין רוחני.


גם באדם עצמו, ישנו מעין הענין של שינוי המהות הן בהעמדת התולדות, כאשר תענוג רוחני יוצר מציאות גשמית המתפתחת ומתגדלת ברחם האשה עד שנעשית מציאות חדשה באופן של יש מאין, והן בכח המחשבה שלפני שעלתה המחשבה בראשו לא היתה לה מציאות כלל{{הערה|מאמר אדמו"ר האמצעי 'להבין ענין קריעת ים סוף' עמוד 13.}}.
גם באדם עצמו, ישנו מעין הענין של שינוי המהות הן בהעמדת התולדות, כאשר תענוג רוחני יוצר מציאות גשמית המתפתחת ומתגדלת ברחם האשה עד שנעשית מציאות חדשה באופן של יש מאין, והן בכח המחשבה שלפני שעלתה המחשבה בראשו לא הייתה לה מציאות כלל{{הערה|מאמר אדמו"ר האמצעי 'להבין ענין קריעת ים סוף' עמוד 13.}}.


==הארה דרך מסך ופרסה==
==הארה דרך מסך ופרסה==