שויתי ה' לנגדי תמיד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
"'''שויתי ה' לנגדי תמיד'''"<ref>תהלים טז, ח</ref> הוא כלל גדול בתורה ובמעלת הצדיקים ההולכים לפני ה'. שאין ישיבת האדם ותנועותיו ועסקיו והוא לבדו בביתו כישיבתו ותנועותיו ועסקיו והוא לפני מלך גדול, וכאשר ישים האדם אל לבו שהמלך הגדול, מלך מלכי המלכים הקב"ה עומד עליו ורואה במעשהו, יגיע אליו ההכנעה והיראה בפחד ה' ובושתו ממנו תמיד, וגם ישוב בתשובה שלימה על כל עוונותיו.
"'''שויתי ה' לנגדי תמיד'''"<ref>תהלים טז, ח</ref> ובשו"ע כתוב על כך: שהוא כלל גדול בתורה ובמעלת הצדיקים ההולכים לפני ה'. שאין ישיבת האדם ותנועותיו ועסקיו והוא לבדו בביתו כישיבתו ותנועותיו ועסקיו והוא לפני מלך גדול, וכאשר ישים האדם אל לבו שהמלך הגדול, מלך מלכי המלכים הקב"ה עומד עליו ורואה במעשהו, יגיע אליו ההכנעה והיראה בפחד ה' ובושתו ממנו תמיד, וגם ישוב בתשובה שלימה על כל עוונותיו.


==ביאור==
==ביאור==
שם ה' בפסוק הוא שם [[הוי"ה]], ("שויתי הוי"ה לנגדי תמיד"), שענין שם [[הוי"ה]] הוא שהקב"ה מהווה תמיד את עולמו ב[[אין ערוך]] מאין ליש. ועל ידי ההתבוננות בדרגה זו יכול להגיע לעבודת ה[[תשובה]].
שם ה' בפסוק הוא שם [[הוי"ה]], ("שויתי הוי"ה לנגדי תמיד"), שענין שם [[הוי"ה]] הוא שהקב"ה מהווה תמיד את עולמו ב[[אין ערוך]] מאין ליש. ועל ידי ההתבוננות בדרגה זו יכול להגיע לעבודת ה[[תשובה]].
בבתי כנסת רבים נוהגים לכתוב משפט זה על העמוד של החזן, או על ארון הקודש, בחב"ד לא נהגו כך, [[מפי השמועה]] ההסבר לכך הוא כיון שבחב"ד מחנכים ל[[פנימיות]], וכל הנהגה צריכה להיות באופן פנימי, ממילא מנהג זה שהינו לכאורה [[חיצוני]], אינו מתאים לבתי כנסת חב"ד.


==להרחבה==
==להרחבה==

גרסה מ־05:14, 4 בינואר 2010

"שויתי ה' לנגדי תמיד"[1] ובשו"ע כתוב על כך: שהוא כלל גדול בתורה ובמעלת הצדיקים ההולכים לפני ה'. שאין ישיבת האדם ותנועותיו ועסקיו והוא לבדו בביתו כישיבתו ותנועותיו ועסקיו והוא לפני מלך גדול, וכאשר ישים האדם אל לבו שהמלך הגדול, מלך מלכי המלכים הקב"ה עומד עליו ורואה במעשהו, יגיע אליו ההכנעה והיראה בפחד ה' ובושתו ממנו תמיד, וגם ישוב בתשובה שלימה על כל עוונותיו.

ביאור

שם ה' בפסוק הוא שם הוי"ה, ("שויתי הוי"ה לנגדי תמיד"), שענין שם הוי"ה הוא שהקב"ה מהווה תמיד את עולמו באין ערוך מאין ליש. ועל ידי ההתבוננות בדרגה זו יכול להגיע לעבודת התשובה.

בבתי כנסת רבים נוהגים לכתוב משפט זה על העמוד של החזן, או על ארון הקודש, בחב"ד לא נהגו כך, מפי השמועה ההסבר לכך הוא כיון שבחב"ד מחנכים לפנימיות, וכל הנהגה צריכה להיות באופן פנימי, ממילא מנהג זה שהינו לכאורה חיצוני, אינו מתאים לבתי כנסת חב"ד.

להרחבה

הערות שוליים

  1. תהלים טז, ח