נצח והוד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 14: שורה 14:
הכלים של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא שם [[צבאו"ת]]. ענין שם זה הוא המשכת האלוקות לעולמות [[בי"ע]] שהם עולמות נפרדים ובהם צבאות של מלאכים. מספירות נצח והוד ומן שם צבאות נמשך ענין הנבואה. ולכן נזכר שם [[צבאו"ת]] על ידי חנה תחילה, ומצוי הוא בספרי הנביאים.
הכלים של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא שם [[צבאו"ת]]. ענין שם זה הוא המשכת האלוקות לעולמות [[בי"ע]] שהם עולמות נפרדים ובהם צבאות של מלאכים. מספירות נצח והוד ומן שם צבאות נמשך ענין הנבואה. ולכן נזכר שם [[צבאו"ת]] על ידי חנה תחילה, ומצוי הוא בספרי הנביאים.
{{ספירות}}
{{ספירות}}


[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:חסידות]]
[[קטגוריה:חסידות]]

גרסה מ־06:33, 15 בספטמבר 2020

ספירות נצח והוד הם שני הספירות הראשונות מבין ספירות נה"י. שני ספירות אלו קשורות האחד בשני הן בתכונותם הדומות ובמיקומם הדומה במערכת הספירות, והן בפעולת המשותפת. שני ספירות אלו הם בבחינת רגלים המעמידות את הגוף.

שני ספירות אלו נקראות בפתח אליהו בשם "תרין שוקין". כמו כן נקראים בשם "כליות יועצות" ו"תרין בעין" המבשלות את הזרע הנשפע בספירת היסוד.

ענינם

ספירות נצח והוד הם שני הספירות הראשונות מבין ספירות נה"י. ענין ספירות אלו הוא שהם התפשטות המידות. שספירות חג"ת הם עיקר המידות, וספירות נה"י הם ענפיהם והתפשטות שלהם. ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות" שאין בהם לא טעם ולא ריח. שענינם הוא שעושה הדבר שכן כך הוסכם אצלו, ולא שיש לו טעם פנימי בדבר. וכך ספירת הנצח היא ענף של ספירת החסד, שענינה שעושה חסד מחמת שהוסכם אצלו להיות חפץ חסד וכבר נסתלק הטעם והשכל שהיה בזה, מאיזה טעם הסכים כן, רק נשאר ההסכם בלבד. ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "לבר מגופא".

אמנם, מבואר כי נצח והוד שרשם הוא מהכתר, שגבוה מן חג"ת ומן חכמה ובינה. ולכן הם בחינת רגלים, המעמידים את הגוף ואת הראש ונושאים את הראש. וגם לרפואת הראש הוא על ידי הרגל, שמשימין במים חמים וכדומה, לפי שיש גידי הראש ברגל כי נעוץ תחילתן בסופן.

ביחס לספירת היסוד

ספירות נצח והוד נקראות בשם "כליות יועצות" המבשלות את הזרע הנשפע בספירת היסוד.

בעולמות

הכלים של ספירות נצח והוד של עולם האצילות הוא שם צבאו"ת. ענין שם זה הוא המשכת האלוקות לעולמות בי"ע שהם עולמות נפרדים ובהם צבאות של מלאכים. מספירות נצח והוד ומן שם צבאות נמשך ענין הנבואה. ולכן נזכר שם צבאו"ת על ידי חנה תחילה, ומצוי הוא בספרי הנביאים.