מ החלפת טקסט – "בודאי" ב־"בוודאי"
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ החלפת טקסט – "( [וש]?)יתכן([^א-ת])" ב־"$1ייתכן$2"
שורה 73: שורה 73:
בין המתירים לעשן ביום טוב, הציץ אליעזר{{הערה|אף על פי שלדעתו העישון אסור בכל ימות השנה מטעמי שמירת הגוף (חלק יז סימן כא).}} שמנמק את ההיתר בכך שלמעשנים (הסומכים על המתירים לעשן במשך ימות השנה) נחשב העישון כאוכל נפש.  
בין המתירים לעשן ביום טוב, הציץ אליעזר{{הערה|אף על פי שלדעתו העישון אסור בכל ימות השנה מטעמי שמירת הגוף (חלק יז סימן כא).}} שמנמק את ההיתר בכך שלמעשנים (הסומכים על המתירים לעשן במשך ימות השנה) נחשב העישון כאוכל נפש.  


יש האוסרים את העישון ביום טוב משום שהוא נחשב דבר שאינו שווה לכל נפש{{הערה|[http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/haishun1-2.htm העישון - סקירה הלכתית] הרב ד"ר מרדכי הלפרין, באתר דעת}}{{הערה|ה"קרבן נתנאל" (על הרא"ש) מסביר, כי מבואר בגמרא כי רק דברים השוים לכל נפש הותרו ביו"ט, ולא יתכן לקרוא לעישון דבר השוה לכל נפש, כאשר אנשים שאינם מעשנים סולדים מעישון עד כדי בחילה}}.{{הערה|רבי [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמארנא פוסק כי מכיון שאנשים רבים אינם מעשנים, וכן הנשים אינם מעשנות, וגם אם מעשנות הדבר מהווה פריצות, נמצא כי רוב האנשים בעולם אינם מעשנים, והדבר אינו נחשב שווה לכל נפש}}.
יש האוסרים את העישון ביום טוב משום שהוא נחשב דבר שאינו שווה לכל נפש{{הערה|[http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/haishun1-2.htm העישון - סקירה הלכתית] הרב ד"ר מרדכי הלפרין, באתר דעת}}{{הערה|ה"קרבן נתנאל" (על הרא"ש) מסביר, כי מבואר בגמרא כי רק דברים השוים לכל נפש הותרו ביו"ט, ולא ייתכן לקרוא לעישון דבר השוה לכל נפש, כאשר אנשים שאינם מעשנים סולדים מעישון עד כדי בחילה}}.{{הערה|רבי [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמארנא פוסק כי מכיון שאנשים רבים אינם מעשנים, וכן הנשים אינם מעשנות, וגם אם מעשנות הדבר מהווה פריצות, נמצא כי רוב האנשים בעולם אינם מעשנים, והדבר אינו נחשב שווה לכל נפש}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==