מוחא סתימאה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(ערך ראשוני) |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
על ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]] שהיא [[חכמה עילאה]] נאמר כי היא "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" שאין ספירת ה[[חכמה]] של עולם האצילות באה בבחינת גילוי לנבראים. אולם, אף [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית לפני הקב"ה, כמו שנאמר "[[כולם בחכמה עשית]]. ומובן שאף ל[[חכמה עילאה]] יש שורש שממנו נמשכה ב[[כתר]] של עולם האצילות. ובחינת זו | על ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]] שהיא [[חכמה עילאה]] נאמר כי היא "[[חכים ולא בחכמה ידיעא]]" שאין ספירת ה[[חכמה]] של עולם האצילות באה בבחינת גילוי לנבראים. אולם, אף [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית לפני הקב"ה, כמו שנאמר "[[כולם בחכמה עשית]]. ומובן שאף ל[[חכמה עילאה]] יש שורש שממנו נמשכה ב[[כתר]] של עולם האצילות. ובחינת זו נקראת בשם "מוחא סתימאה", ונקראת בשם מוחא אלא שאינה באה כלל לידי גילוי, ולכן נקראת בשם "סתימאה". ומבואר כי זהו ספירת החכמה של [[אריך אנפין]]. | ||
==שרשו== | ==שרשו== | ||
בספרי ה[[קבלה]] מבואר כי | בספרי ה[[קבלה]] מבואר כי "מוחא סתימאה" שורשו הוא ב[[גבורה]] ד[[עתיק]] שמשם נמשך השערות בבחינת [[י"ג תיקוני דיקנא]]. | ||
==ראו גם== | |||
*[[גלגלתא]] | |||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
גרסה מ־14:37, 8 בנובמבר 2009
מוחא סתימאה (ר"ת: מו"ס) הוא בחינה גבוהה באלוקות, שהוא המקור לספירת החכמה הנגלית שבעולם האצילות. מבואר שהוא ספירת החכמה שבכתר, שהוא ספירת החכמה של פרצוף אריך אנפין.
ענינו
על ספירת החכמה של עולם האצילות שהיא חכמה עילאה נאמר כי היא "חכים ולא בחכמה ידיעא" שאין ספירת החכמה של עולם האצילות באה בבחינת גילוי לנבראים. אולם, אף חכמה עילאה נחשבת כעשיה גשמית לפני הקב"ה, כמו שנאמר "כולם בחכמה עשית. ומובן שאף לחכמה עילאה יש שורש שממנו נמשכה בכתר של עולם האצילות. ובחינת זו נקראת בשם "מוחא סתימאה", ונקראת בשם מוחא אלא שאינה באה כלל לידי גילוי, ולכן נקראת בשם "סתימאה". ומבואר כי זהו ספירת החכמה של אריך אנפין.
שרשו
בספרי הקבלה מבואר כי "מוחא סתימאה" שורשו הוא בגבורה דעתיק שמשם נמשך השערות בבחינת י"ג תיקוני דיקנא.