תורה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ערך ראשוני)
 
(בעריכה)
שורה 7: שורה 7:
==מקורה ושרשה==
==מקורה ושרשה==
התורה היא האמצעי המרכזי באמצעותו מתקשר העולם עם הקב"ה, כמאמר הזוהר: "תלת קשרין מתקשרין דא בדא ישראל באורייתא ואורייתא בקודשא בריך הוא".
התורה היא האמצעי המרכזי באמצעותו מתקשר העולם עם הקב"ה, כמאמר הזוהר: "תלת קשרין מתקשרין דא בדא ישראל באורייתא ואורייתא בקודשא בריך הוא".
תורה קדמה לעולם, כמו שנאמר: "ה' קנני ראשית דרכו".


==חלקי התורה==
==חלקי התורה==
שני החלקים המרכזיים של התורה הם [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]].
שני החלקים המרכזיים של התורה הם [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]]. תורה שבכתב הוא החלקים הכתובים של התורה, שהוא עשרים וארבעה ספרי המקרא, ובייחוד הכוונה לחמישה חומשי תורה. תורה שבעל פה כוללת את המסורת שבעל פה שהגיעה במעמד הר סיני, יחד עם סייגי חכמים ותקנותיהם במשך הדורות.


התורה מחולקת לארבעי רובדי ה[[פרד"ס]]: פשט רמז דרש וסוד.
התורה מחולקת לארבעי רובדי ה[[פרד"ס]]: פשט רמז דרש וסוד.

גרסה מ־21:37, 17 באוקטובר 2009

תורה היא החכמה העליונה, אשר באמצעותה ברא הקב"ה את העולם, והיא האמצעי באמצעותו מתקשר העולם עם הקב"ה. מבואר כי "אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד" ועל ידי לימוד התורה וקיום מצוותיה, מתקשרים ישראל עם הקב"ה.

שני חלקיה היסודיים של התורה הם תורה שבכתב ותורה שבעל פה. התורה שבכתב הם אותיות הורה הכתובים על הקלף. ותורה שבעל פה הם המסורות אשר במשנה ובתלמוד.

התורה מחולקת לארבעה רובדי הפרד"ס: פשט רמז דרש וסוד.

מקורה ושרשה

התורה היא האמצעי המרכזי באמצעותו מתקשר העולם עם הקב"ה, כמאמר הזוהר: "תלת קשרין מתקשרין דא בדא ישראל באורייתא ואורייתא בקודשא בריך הוא".

תורה קדמה לעולם, כמו שנאמר: "ה' קנני ראשית דרכו".

חלקי התורה

שני החלקים המרכזיים של התורה הם תורה שבכתב ותורה שבעל פה. תורה שבכתב הוא החלקים הכתובים של התורה, שהוא עשרים וארבעה ספרי המקרא, ובייחוד הכוונה לחמישה חומשי תורה. תורה שבעל פה כוללת את המסורת שבעל פה שהגיעה במעמד הר סיני, יחד עם סייגי חכמים ותקנותיהם במשך הדורות.

התורה מחולקת לארבעי רובדי הפרד"ס: פשט רמז דרש וסוד.