תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}} | {{#תנאי: {{{תמונה|}}}}} | ||
מדוע נמשלו המצוות לשמן? | מדוע נמשלו המצוות לשמן? | ||
{{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על | {{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).{{ש}}{{ש}} | ||
:* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א - | :* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א]] - '''עניין השראת השכינה''': למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה. | ||
:* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב - | :* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב]] - '''השראת השכינה בעולמות''': כל דרגה אחוזה ומקבלת מזו שלפניה, כשלשלת העשויה חוליות חוליות. | ||
:* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג - השראת השכינה בעולם הזה | :* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג]] - '''השראת השכינה בעולם הזה''': כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).}} | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] || || || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג| | | [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים נא-נג|חזרה לעץ]] || || || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] || | ||
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] | [[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] |
גרסה מ־00:24, 22 במאי 2020
תוספת ביאור בלשון הינוקא - השראת השכינה (פרקים נ"א-נ"ג) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
עבודת המעשה התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה ולא למעשה? בשלושה פרקים אלו מבאר אדמו"ר הזקן, שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).
|