תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}


{{יישור טקסט| ימין|על פי המבואר {{מונחון|בשלושת הפרקים הקודמים|שדווקא על ידי המעשה מתבצעת תכלית הבריאה}}, יכולנו לחשוב ש{{מונחון|העבודה הפנימית|עבודת הלב, שבפרקים א-לד.}} היא {{מונחון|אמצעי בלבד|ש'ידחוף' את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה 'אמיתי'}} - אבל אינה {{מונחון|תכלית לעצמה|כלומר, אינה חלק מכוונת הבריאה}}?
{{יישור טקסט| ימין|על פי המבואר בשלושת [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-ל"ז|הפרקים הקודמים]], יכולנו לחשוב [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים א'-ל"ד|שעבודת הלב]] היא אמצעי בלבד "לדחוף" את האדם לקיום מצוות - אבל אינה תכלית לעצמה (אינה חלק מכוונת הבריאה)?


{{מונחון|בשלושה שלבים|הבאים בשלושה פרקים}} מסביר [[אדמו"ר הזקן]] שאין זה נכון: הקב"ה לא מעוניין ב"סתם" דירה בתחתונים, אלא בדירה '''מוארת''': רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד כדי כך, שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.
בשלושה פרקים (שהם שלושה שלבים) מסביר [[אדמו"ר הזקן]] שאין זה נכון: הקב"ה לא מעוניין ב"סתם" דירה בתחתונים, אלא בדירה '''מוארת''': רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד כדי כך, שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.


:* [[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]] - {{מונחון|מציאות הכוונה|כלומר, היחס של מציאות הכוונה ביחס למציאות המעשה}} - כנשמה לגבי הגוף.
:* [[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]] - '''מציאות''' הכוונה (ביחס למעשה - כמציאות הנשמה לגבי הגוף).
:* [[תניא - פרק ל"ט|פרק ל"ט]] - {{מונחון|מהות הכוונה|"לידע נאמנה מהות ומדרגת עבודת ה' בדחילו ורחימו"}}.
:* [[תניא - פרק ל"ט|פרק ל"ט]] - '''מהות''' הכוונה (לידע נאמנה מהות ומדרגת עבודת ה' בדחילו ורחימו").
:* [[תניא - פרק מ'|פרק מ']] - {{מונחון|פעולת הכוונה|להיות "גדפין" (כנפיים), להאיר את המעשה ולגלות את האלוקות שבו}}.
:* [[תניא - פרק מ'|פרק מ']] - '''פעולת''' הכוונה (להיות "גדפין" (כנפיים), להאיר את המעשה ולגלות את האלוקות שבו).
}}{{ש}}
}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
|-
|-
| || [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ'|למעלה - למבט כולל "דירה בתחתונים"]] ||
| || [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ'|להסבר הקודם]] ||
|}
|}


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה מ־00:01, 22 במאי 2020

מבט כולל "חשיבות המעלה שבמעשה" (פרקים ל"ח-מ')
על פי המבואר בשלושת הפרקים הקודמים, יכולנו לחשוב שעבודת הלב היא אמצעי בלבד "לדחוף" את האדם לקיום מצוות - אבל אינה תכלית לעצמה (אינה חלק מכוונת הבריאה)?

בשלושה פרקים (שהם שלושה שלבים) מסביר אדמו"ר הזקן שאין זה נכון: הקב"ה לא מעוניין ב"סתם" דירה בתחתונים, אלא בדירה מוארת: רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד כדי כך, שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.

  • פרק ל"ח - מציאות הכוונה (ביחס למעשה - כמציאות הנשמה לגבי הגוף).
  • פרק ל"ט - מהות הכוונה (לידע נאמנה מהות ומדרגת עבודת ה' בדחילו ורחימו").
  • פרק מ' - פעולת הכוונה (להיות "גדפין" (כנפיים), להאיר את המעשה ולגלות את האלוקות שבו).
חזרה לעץ להסבר הקודם