תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
מדוע נמשלו המצוות לשמן? | מדוע נמשלו המצוות לשמן? | ||
{{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על {{מונחון|הפתילה|הנפש הבהמית והגוף}}. ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן {{מונחון|מגלות|משרות}} בעולם הזה את {{מונחון|רצון וחכמת ה'|את השכינה}}.{{ש}}{{ש}} | {{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על {{מונחון|הפתילה|הנפש הבהמית והגוף}}. ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן {{מונחון|מגלות|משרות}} בעולם הזה את {{מונחון|רצון וחכמת ה'|את השכינה}}.{{ש}}{{ש}} | ||
:* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א: | :* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א - עניינה של השראת השכינה]]: למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה. | ||
:* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב | :* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב - אופן השראת השכינה בעולמות]]: התגלותו בעולמות {{מונחון|אינה ישירה|כמכשירי חשמל רבים המחוברים כולם לאותו מקור}} אלא {{מונחון|בדרך השתלשלות|כשלשלת, כל דרגה מקבלת מזו שלפניה}}. | ||
:* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג | :* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג - השראת השכינה בעולם הזה]]: כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).}} | ||
{{ש}} | {{ש}} | ||
{{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}} | {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}} |
גרסה מ־21:13, 17 במאי 2020
תוספת ביאור בלשון הינוקא - השראת השכינה (פרקים נ"א-נ"ג) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
עבודת המעשה התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון לא נמצא templatedata תקין הפתילה. ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה ולא למעשה? בשלושה פרקים אלו מבאר אדמו"ר הזקן, שהמצוות נקראות שמן כי הן שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון לא נמצא templatedata תקין מגלות בעולם הזה את שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון לא נמצא templatedata תקין רצון וחכמת ה'.
|