שיחה:התנועה הציונית: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 83: שורה 83:


אם יהיה אדם בעולם כולו גדול ככל שיהיה שיגיד שמרן הרב קוק זצ"ל לא התייחס לתורה כדרך חיינו וכתורת אמת הוא הינו טיפש וחצוף, ואותו דבר לגבי בנו רבנו הרב צבי יהודה זצ"ל וכן הלאה .([[מיוחד:תרומות/95.86.121.85|95.86.121.85]] 17:56, 25 בדצמבר 2019 (UTC))
אם יהיה אדם בעולם כולו גדול ככל שיהיה שיגיד שמרן הרב קוק זצ"ל לא התייחס לתורה כדרך חיינו וכתורת אמת הוא הינו טיפש וחצוף, ואותו דבר לגבי בנו רבנו הרב צבי יהודה זצ"ל וכן הלאה .([[מיוחד:תרומות/95.86.121.85|95.86.121.85]] 17:56, 25 בדצמבר 2019 (UTC))
:הטענה שהציונות מייחס למפעל הציוני חשיבות רבה יותר מאשר לתורה היא עובדה. אמנם היא לא כוללת את כל הזרמים בציונות הדתית, אבל בהחלט את רובם המכריע. דוגמא מוחשית לדבר ניתן לראות בגירוש מגוש קטיף, שם עמדה מחד שמירה על דברי התורה, קרי - מחאה ללא פשרות נגד מסירת אף שעל מארץ ישראל, ככתוב בשולחן ערוך, ומנגד - שמירה על ממלכיותה של המדינה. הציונות הדתית, ככלל, בחרה באפשרות השניה. ניתן להמשיך פה בדוגמאות אין ספור לדבר. [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]], 00:46, כ"ח בכסלו, ה'תש"ף 00:46, 26 בדצמבר 2019 (UTC)
:הטענה שהציונות מייחס למפעל הציוני חשיבות רבה יותר מאשר לתורה היא עובדה. אמנם היא לא כוללת את כל הזרמים בציונות הדתית, אבל בהחלט את רובם המכריע. דוגמא מוחשית לדבר ניתן לראות בגירוש מגוש קטיף, שם עמדה מחד שמירה על דברי התורה, קרי - מחאה ללא פשרות נגד מסירת אף שעל מארץ ישראל, ככתוב בשולחן ערוך, ומנגד - שמירה על ממלכיותה של המדינה. הציונות הדתית, ככלל, בחרה באפשרות השניה. ניתן להמשיך פה בדוגמאות אין ספור לדבר. [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]], 00:46, כ"ח בכסלו, ה'תש"ף 00:46, 26 בדצמבר 2019 (UTC)
הטענה שהציונים מתייחסים למפעל הציוני יותר מהתורה היא לא רלוונטית ,מכיוון שטענת הציונים בעניין היא: שהציונות מסתדרת עם התורה והיא תחילת גאולתינו ואז ממילא בהתיחסותה למפעל הציוני היא מתייחסת לתורה.
ודאי שיש דברים רבים שהמפעל הציוני לא מתחשב בתורה, ובאלו המקרים רבים מהציונות הדתית מוחים ומתנגדים לדבר, לדוגמה קמה מפלגה  בשם מפלגת "נעם" שמנסה בכל מחיר להילחם בדברים הנוגדים את התורה.
הדוגמה שהבאתם לגבי פינוי גוש קטיף היא לא פשוטה בדיוק כמו שתארתם ואיך שהבאתם בפשטות את שני הצדדים, ואז מקור מה"שולחן ערוך".
אלא אנסה להסביר כל שלב ושלב.
ברגע שעלה הרעיון הנורא של גירוש גוש קטיף מיד התנגדו לכך רבנים רבים מהציונות הדתית כמו למשל הרב אברהם שפירא, הרב מרדכי אליהו, הרב צבי טאו,הרב דב ליאור, הרב דרוקמן ועוד.
לאחר שהתקבלה ההחלטה, והתכנונים של הגירוש החלו, הודיע הרב צבי טאו שיום לפני הפינוי יש לצאת מהיישובים בכדי למנוע שנאת חינם בעם ישראל.
לימים רואים אנו עד כמה הוא צדק ושנאת החינם גברה.
אין לשכוח שספר ה"שולחן ערוך " הוא הנהגת הפרט ולעניין גוש קטיף אין כל כך מקום להביאו שהרי אנו נתונים בסוגיית הכלל, אך יש מקומות שגם הוא יהיה מקור חזק להוכחות וראיות.([[מיוחד:תרומות/213.151.53.232|213.151.53.232]] 18:13, 1 בינואר 2020 (UTC))
משתמש אלמוני