מרכבה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(בתהליך עריכה)
שורה 1: שורה 1:
'''מרכבה''' ענינו הוא ה[[ביטול]] בתכלית, עד שנעשה בבחינת מרכבה אל הרוכב בו.
==ענינו==
ב"מרכבה" שני עניינים עיקריים: א) ה[[ביטול]]. ב) ההתעלות.
ב"מרכבה" שני עניינים עיקריים: א) ה[[ביטול]]. ב) ההתעלות.


שורה 5: שורה 8:
התעלות: המרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם.  
התעלות: המרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם.  


אמרו חז"ל: "[[האבות הן הן המרכבה]]", מכיוון שב[[אבות]] היו את שני העניינים הללו.
 
==ענינו בעולמות==
בדרך כלל מדובר על שני בחינות מרכבה. הראשון הוא ה[[אבות]] שהם בבחינת "חיוון עילאין", שהם המרכבה של [[עולם האצילות]]. השני הוא "חיוון תתאין" שהם המרכבה של [[עולמות בי"ע]] שהם מחנה [[מיכאל]] ומחנה [[גבריאל]], המלאכים של עולם ה[[בריאה]].
 
הראשון הוא ה[[אבות]], עליהם נאמר כי "[[האבות הן הן המרכבה]]", שה[[אבות]] הם בחינת מרכבה אל ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]]. כך [[אברהם]] הוא בחינת מרכבה ל[[ספירת החסד]] של עולם האצילות, [[יצחק]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת הגבורה]] של [[עולם האצילות]], וכן [[יעקב]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת התפארת]] של עולם האצילות.
 
הבחינה השניה של מרכבה, היא המרכבה המוזכרת בנבואת יחזקאל. שם נאמר כי ה[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] נושאות את המרכבה.


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־05:36, 6 בספטמבר 2009

מרכבה ענינו הוא הביטול בתכלית, עד שנעשה בבחינת מרכבה אל הרוכב בו.

ענינו

ב"מרכבה" שני עניינים עיקריים: א) הביטול. ב) ההתעלות.

ביטול: המרכבה בטלה לגמרי לרצון הרוכב עליה.

התעלות: המרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם.


ענינו בעולמות

בדרך כלל מדובר על שני בחינות מרכבה. הראשון הוא האבות שהם בבחינת "חיוון עילאין", שהם המרכבה של עולם האצילות. השני הוא "חיוון תתאין" שהם המרכבה של עולמות בי"ע שהם מחנה מיכאל ומחנה גבריאל, המלאכים של עולם הבריאה.

הראשון הוא האבות, עליהם נאמר כי "האבות הן הן המרכבה", שהאבות הם בחינת מרכבה אל הספירות של עולם האצילות. כך אברהם הוא בחינת מרכבה לספירת החסד של עולם האצילות, יצחק הוא בבחינת מרכבה לספירת הגבורה של עולם האצילות, וכן יעקב הוא בבחינת מרכבה לספירת התפארת של עולם האצילות.

הבחינה השניה של מרכבה, היא המרכבה המוזכרת בנבואת יחזקאל. שם נאמר כי האופנים וחיות הקודש נושאות את המרכבה.