מלאך: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:


===אופנים===
===אופנים===
[[אופנים]] הוא שמם של המלאכים העומדים ב[[עולם העשיה]]. עבודתם של ה[[אופנים]] היא בבחינת הודאה מרחוק בלבד, שאין מרגישים הם את מקורם, ורק עובדים מבחינת [[ביטול]].
[[אופנים]] הוא שמם של המלאכים העומדים ב[[עולם העשיה]]. עבודתם של ה[[אופנים]] היא בבחינת הודאה מרחוק בלבד, שאין מרגישים הם את מקורם, ורק עובדים מבחינת [[ביטול]]. עבודת הוא בבחינת מעשה חיצוניות של השתחוואה, והוא כמו "וצבא השמים לך משתחוים".


==מחנות מלאכים==
==מחנות מלאכים==

גרסה מ־05:15, 1 בספטמבר 2009

מלאכים הם כוחות אלוקיים נפרדים, המשמשים את הקב"ה.

מלאכים ונשמות

החילוק הכללי בין מלאכים ונשמות הוא שנשמות נמשכו מפנימיות העולמות, ומלאכים נמשכו מחיצוניות העולמות. ולכן, הנשמות הם בבחינת אדם שעומדים בבחינת קומה שלימה, לעומת המלאכים שהם בבחינת בהמה.

חילוקי הדרגות ביניהם

המלאכים מתחלקים בכללות לפי העולמות בהם נמצאים לשלושה מינים: שרפים - מלאכים של עולם הבריאה, חיות הקודש - מלאכים של עולם היצירה, אופנים - המלאכים של עולם העשיה.

שרפים

שרפים הוא שמם של המלאכים העומדים בעולם הבריאה. בעולם הבריאה שורה ספירה הבינה של עולם האצילות, כמאמר "אמא עילאה מקננת בתלת ספירן בכורסיא". עבודתם של השרפים היא בהבנה שכלית של האלוקות. על השרפים נאמר "עומדים ממעל לו", שעומדים הם מעל בחינת הכסא.

חיות הקודש

חיות הקודש הוא שמם של המלאכים העומדים בעולם היצירה. עבודת חיות הקודש היא בבחינת אהבה ויראה טבעיים, שאין עיקרה בהתפעלות מצד ההתבוננות בשבח, אלא היא טבעית כמו מדות טבעים באדם. חיות הקודש, יחד עם האופנים נושאים את הכיסא.

אופנים

אופנים הוא שמם של המלאכים העומדים בעולם העשיה. עבודתם של האופנים היא בבחינת הודאה מרחוק בלבד, שאין מרגישים הם את מקורם, ורק עובדים מבחינת ביטול. עבודת הוא בבחינת מעשה חיצוניות של השתחוואה, והוא כמו "וצבא השמים לך משתחוים".

מחנות מלאכים

שורש המלאכים הוא מעולם התוהו, ועל כן הם בבחינת מחולקים, שמתחלקים הם למחנות שונים. ובכללות מתחלקים המלאכים לארבע מחנות: מחנה מיכאל, מחנה גבריאל, מחנה רפאל ומחנה אוריאל. מחנה מיכאל הוא של המלאכים העובדים בבחינת אהבה, ונמשכים הם מבחינת פני אריה שבמרכבה. מחנה גבריאל הוא של המלאכים העובדים בבחינת היראה, ונמשכים הם מבחינת פני שור שבמרכבה. וענין מחנות המלאכים אלו הוא בעולם הבריאה, וכל מחנה כולל שלוש פרקים, והוא י"ב בקר שהים עומד עליהם מלמעלה.