שיחה:יש מאין: הבדלים בין גרסאות בדף
(←כותרת המשוב: פסקה חדשה) |
(←navyvel@gmail.com: פסקה חדשה) |
||
שורה 22: | שורה 22: | ||
תודה רבה!! ממש עוזר !!! | תודה רבה!! ממש עוזר !!! | ||
== navyvel@gmail.com == | |||
איפה כתוב פעם ראשונה המושג יש מאין בפירוש? |
גרסה אחרונה מ־10:57, 1 בפברואר 2019
בכח העצמות דווקא (סימן כ באגרת הקודש בתניא), אור הסובב כל עלמין (תורה אור, מגילת אסתר יביאו לבוש מלכות) על ידי ספירת המלכות דווקא יש מאין באצילות ויש מאין בבי"ע יש מאין בספירות בכלל (ספר המאמרים רנ"ט מאמר צאינה וראינה דרך מצוותיך מצוות הלל ועוד.)ועוד ועוד....--הנחה - שיחה 14:25, 10 במאי 2015 (UTC)
משוב[עריכת קוד מקור]
והענין דשם הוי׳ נק׳ ע״ש שמהוה מאין ליש. והנה ידוע הקושיא למה נק׳ ההתהוות מאין ליש הלא אדרבה הוא ית׳ היש האמיתי וכולא קמיה כלא חשיב ואין ואפס ממש• אך העניו הוא משום שא״ס ב״ה כשמו כן הוא אין לו תהלה כו׳ ולכך כשהיה צ״ל המשכת האור להתהוות הנבראים בעלי גבול א״א להיות ע״י השתלשלות עילה ועלול שא״כ היה הכל בחי׳ בלי גבול, אלא צ״ל צמצום עצום בתחלה שיהיה הגילוי רק בחינת הארה מצומצמת לבד בכדי שאז יוכל להיות בחינת הארה זו מקור ושרש להתהוות עולמות בעלי גבול ושלא יתבטלו במציאות וזהו עניו היו״ד דשם הוי׳ שהוא בחינת צמצום ישת חשד סתרו רק גילוי בחינת נקודה ויצא כברק חצו כו׳ ואחר היו״ד נמשך בחי׳ ה׳ שיש בו אורך ורוחב והוא בחי׳ סוכ״ע וממכ״ע למעלה עד אין קץ ולמטח עד אין תכלית שכ״ז נמשד אחר בהי׳ היו״ד. ולכן נקרא הבריאה יש מאין שמקור התהוות היש הוא ע״י בהי׳ מה שהוא אין וכלא חשיב לגבי מהותו ועצמותו שלמעלה מבחי׳ צמצום זה ועמ״ש בד״ה וירא ישראל.(לקוטי תורה "מטות" פו)79.182.100.74 00:00, 23 ביולי 2015 (UTC)
כותרת המשוב[עריכת קוד מקור]
תודה רבה!! ממש עוזר !!!
[עריכת קוד מקור]
איפה כתוב פעם ראשונה המושג יש מאין בפירוש?