ל"ב נתיבות חכמה: הבדלים בין גרסאות בדף
מאין תקציר עריכה |
(התחלת עריכה קלה...) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ענינם== | ==ענינם== | ||
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים ה[[אותיות]]. | ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של [[ספר יצירה]] "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם, ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר ה[[ספירות]] ועשרים ושנים ה[[אותיות]]. | ||
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות | כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית. | ||
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו". | כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו". | ||
==נתיב הראשון== | ==נתיב הראשון== | ||
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על | ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על משקל הביטוי "נתיב" שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר או ממקום למקום. ולכן משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים [[ש"י עולמות]]. | ||
מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב אשר לא ידעו עיט". | |||
==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה== | ==ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה== | ||
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, | ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה ו[[חמשים שערי בינה]], הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, מה שאין כן נתיבות שהוא רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט". | ||
ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות דאצילות. | ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות דאצילות. | ||
חילוק נוסף הוא | חילוק נוסף הוא: ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מ[[חכמה]] ל[[בינה]], ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מ[[בינה]] ל[[מידות]]. | ||
==שלושים ושנים חוטי ציצית== | ==שלושים ושנים חוטי ציצית== |
גרסה מ־15:17, 28 באוגוסט 2009
ל"ב נתיבות חכמה הם שלושים ושנים צמצומים בהם נמשכת ספירת החכמה ומשתלשלת בעולמות.
ענינם
ל"ב נתיבות חכמה הם כלשונו של ספר יצירה "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו". וכפי שמבואר שם, ל"ב הנתיבות הם כנגד עשר הספירות ועשרים ושנים האותיות.
כמו כן ל"ב נתיבות חכמה הם כגד שלושים ושנים שמות אלוקיים המוזכרים במעשה בראשית.
כבוד בגימטריא ל"ב, ו"כבוד חכמים ינחלו".
נתיב הראשון
ענינם של הנתיבים הוא התגלות, על משקל הביטוי "נתיב" שעוסק בדרך מהירה וקלה מעיר לעיר או ממקום למקום. ולכן משלושים ואחד נתיבות החכמה נמשכים ש"י עולמות.
מה שאין כן בנתיב הראשון של נתיבות חכמה הוא למעלה מבחינה זו שהוא בחינת פנימיות אבא אשר לא מתגלה, "נתיב אשר לא ידעו עיט".
ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה
ההבדל בין ל"ב נתיבות חכמה וחמשים שערי בינה, הוא שבחכמה הם נתיבות, ובבינה הם שערים. וההפרש הוא ששערים הם הידועים לרבים, מה שאין כן נתיבות שהוא רק ליחידי סגולה, כמו שנאמר: "נתיב לא ידעו עיט".
ל"ב נתיבות חכמה שייכים רק ליחידי סגולה שהם אלו ששייכים לבחינת החכמה דמקננא באצילות, והיינו שהם ידועים רק לנשמות דאצילות.
חילוק נוסף הוא: ל"ב נתיבות חכמה ממשיכות מחכמה לבינה, ואילו חמשים שערי בינה ממשיכות מבינה למידות.
שלושים ושנים חוטי ציצית
מצוות הציצית הוא המשכה של ל"ב נתיבות חכמה מבחינת אור המקיף של הטלית, ואלו הם שלושים ושנים החוטים של הציצית.