שיחה:אתרוג קלבריה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
:ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה.  • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח
:ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה.  • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח
::אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים [[נצחיות חייו של הרבי|כאלו]]... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] - [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
::אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים [[נצחיות חייו של הרבי|כאלו]]... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] - [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
::::והרשה לי להקשות: אם כבר הייתה קיימת איטליה - מה היה הצורך "לייצר" אי חדש במקום ליישב את אותם יוונים בקלבריה?...--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] - [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 14:31, 1 באוקטובר 2017 (UTC)

גרסה מ־17:31, 1 באוקטובר 2017

שאלה

איך מאידך מובא באגרות קודש שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון"?--קער אַ וועלט היינט! שיחה 11:54, 1 באוקטובר 2017 (UTC)

תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה?
ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח
אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים כאלו... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --קער אַ וועלט היינט! - שיחה 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
והרשה לי להקשות: אם כבר הייתה קיימת איטליה - מה היה הצורך "לייצר" אי חדש במקום ליישב את אותם יוונים בקלבריה?...--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:31, 1 באוקטובר 2017 (UTC)