בינוני: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
"בינוני" במהותו הוא אחד שלא עבר עבירה מימיו ולא יעבור עבירה.  
'''"בינוני"''' במהותו הוא אחד שלא עבר עבירה מימיו ולא יעבור עבירה.  


מדרגת הבינוני היא מדרגת כל אחד, ואליה כל אחד צריך לשאוף. גם מי שעבר עבירה, יכול כמובן לחזור בתשובה ולהגיע למדריגת הבינוני.
מדרגת הבינוני היא מדרגת כל אחד, ואליה כל אחד צריך לשאוף. גם מי שעבר עבירה, יכול כמובן לחזור בתשובה ולהגיע למדריגת הבינוני.
שורה 7: שורה 7:
בבינוני יש מעלה וחיסרון, החיסרון שבו שאינו במעלת ומדריגת הצדיק אשר ביער הרע מקרבו - חלקו או כולו, ואילו הבינוני - הרע שבו בתקפו כתולדתו.
בבינוני יש מעלה וחיסרון, החיסרון שבו שאינו במעלת ומדריגת הצדיק אשר ביער הרע מקרבו - חלקו או כולו, ואילו הבינוני - הרע שבו בתקפו כתולדתו.


אבל לעומת זה מעלת הבינוני גדולה ביותר, שאף שהרע שבקרבו בתקפו, הריהו נלחם ב[[מסירות נפש]] ברע, ועובד את ה' בניגוד לרצונותיו הבהמיים, ב שלושת ה[[לבושים]]: מעשה דיבור ומחשבה כרצון ה',ולא עוד,אלא שהוא מקיים בשלמות את "איזהו גיבור? הכובש את יצרו".
אבל לעומת זה מעלת הבינוני גדולה ביותר, שאף שהרע שבקרבו בתקפו, הריהו נלחם ב[[מסירות נפש]] ברע, ועובד את ה' בניגוד לרצונותיו הבהמיים, ב שלושת ה[[לבושים]]: מעשה דיבור ומחשבה כרצון ה', ולא עוד, אלא שהוא מקיים בשלמות את "איזהו גיבור? הכובש את יצרו".


==ראו עוד==
==ראו עוד==
*[[אתכפייא]]
*[[אתכפייא]]
*[[אתהפכא]]
*[[אתהפכא]]

גרסה מ־14:11, 7 באוגוסט 2009

"בינוני" במהותו הוא אחד שלא עבר עבירה מימיו ולא יעבור עבירה.

מדרגת הבינוני היא מדרגת כל אחד, ואליה כל אחד צריך לשאוף. גם מי שעבר עבירה, יכול כמובן לחזור בתשובה ולהגיע למדריגת הבינוני.

לספר התניא קרא אדמו"ר הזקן "ספר של בינונים". בספר ישנה הדרכה ברורה לכל אחד מהי העבודה הנדרשת להגיע למדריגת הבינוני. בינוני בשם העצם ולא בשם המושאל.

בבינוני יש מעלה וחיסרון, החיסרון שבו שאינו במעלת ומדריגת הצדיק אשר ביער הרע מקרבו - חלקו או כולו, ואילו הבינוני - הרע שבו בתקפו כתולדתו.

אבל לעומת זה מעלת הבינוני גדולה ביותר, שאף שהרע שבקרבו בתקפו, הריהו נלחם במסירות נפש ברע, ועובד את ה' בניגוד לרצונותיו הבהמיים, ב שלושת הלבושים: מעשה דיבור ומחשבה כרצון ה', ולא עוד, אלא שהוא מקיים בשלמות את "איזהו גיבור? הכובש את יצרו".

ראו עוד

תבנית:לימוד תבנית:מבט