נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "מחשבה " ב־"מחשבה ")
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות")
שורה 8: שורה 8:
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה מ־22:54, 10 ביולי 2017

נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן הוא לשון ספר יצירה המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה במחשבה תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה במחשבה בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות.

בעולמות

מבואר כי עולם העשיה הגשמי, שהוא הדרגה הנמוכה ביותר בסדר ההשתלשלות של העולמות, התהוותו היא מן העצמות.

בספירות

ספירת המלכות, שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת הכתר, שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר אדמו"ר הזקן בסידורו[1] שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.

הערות שוליים

  1. עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים