משתמש:הנחה/נושאים שונים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(העברה לדף בפני עצמו) |
|||
שורה 12: | שורה 12: | ||
=היולי= | =היולי= | ||
גרסה מ־09:49, 26 במאי 2017
עצמות
שייכותו להתהוות העולמות
התהוות היש דבי"ע היא רק בכח העצמות ש"הוא לבדו בכחו ויכולתו להוות יש מאין ואפס המוחלט"[1] אלא שכח זה אינו מהווה ישיר מן העצמות אלא באמצעות אור אין סוף שאור מעין המאור ועל ידי ספירת המלכות.
העצמות עצמו אם כי עליו נאמר "כי ממך הכל"[דרוש מקור] הוא עצמו למעלה לגמרי מגדר מקור ושורש אפילו באופן הכי דק לבריאה ולהתהוות, ושורש הראשון לכל העולמות הוא מאור אין סוף שהוא הארה בלבד ממנו ואין ערוך אליו כלל.
בהכרח לכך שהוא מופשט מכל גדר הבריאה אפי באופן הכי דק ישנם בחסידות כמה ביאורים:
- "אני הוי'ה לא שניתי" כל התהוות בהכרח שהיא על ידי ירידה ואפילו התהוות באופן של סובב.[דרוש מקור: ויולך תרס"ו]
- להיותו עצם וכל עצם בלתי מתפשט ובלתי מתגלה הרי הוא כמו כוחות היוליים עצמיים...[דרוש מקור: שבועות עטרת]
- היות והוא מחיוב המציאות, ולכן מציאותו היא בבחינת מציאות בלתי מציאות נמצא ולכן הוא באין ערוך לכל מציאות שהיא שהם בסוג מציאות אחרת ושונה בתכלית.[דרוש מקור: ספר המאמרים תרנ"ט צאינה וראינה הא' בתחילתו, מאמר שבועות עטר"ת ועוד.]
היולי
- ↑ תניא - אגרת הקודש סימן כ.