משתמש:הנחה/נושאים שונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "=עצמות= ==שייכותו להתהוות העולמות== התהוות היש דבי"ע היא רק בכח העצמות ש"הוא לבדו בכחו וי...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
*היות והוא מחיוב המציאות, ולכן מציאותו היא בבחינת [[מציאות בלתי מציאות נמצא]] ולכן הוא באין ערוך לכל מציאות שהיא שהם בסוג מציאות אחרת ושונה בתכלית.{{מקור|ספר המאמרים תרנ"ט צאינה וראינה הא' בתחילתו, מאמר שבועות עטר"ת ועוד.}}
*היות והוא מחיוב המציאות, ולכן מציאותו היא בבחינת [[מציאות בלתי מציאות נמצא]] ולכן הוא באין ערוך לכל מציאות שהיא שהם בסוג מציאות אחרת ושונה בתכלית.{{מקור|ספר המאמרים תרנ"ט צאינה וראינה הא' בתחילתו, מאמר שבועות עטר"ת ועוד.}}
*
*
=יולי=
==מ"מ==
*רמב"ן בראשית
*רנ"ט צאינה וראינה
*עטר"ת שבעות המאמר הג' (ושם במאמר כמדומה לחג הפסח)
*בהר בחוקותי נ"א בהערות.

גרסה מ־17:27, 19 במאי 2017

עצמות

שייכותו להתהוות העולמות

התהוות היש דבי"ע היא רק בכח העצמות ש"הוא לבדו בכחו ויכולתו להוות יש מאין ואפס המוחלט"[1] אלא שכח זה אינו מהווה ישיר מן העצמות אלא באמצעות אור אין סוף שאור מעין המאור ועל ידי ספירת המלכות.

העצמות עצמו אם כי עליו נאמר "כי ממך הכל"[דרוש מקור] הוא עצמו למעלה לגמרי מגדר מקור ושורש אפילו באופן הכי דק לבריאה ולהתהוות, ושורש הראשון לכל העולמות הוא מאור אין סוף שהוא הארה בלבד ממנו ואין ערוך אליו כלל.

בהכרח לכך שהוא מופשט מכל גדר הבריאה אפי באופן הכי דק ישנם בחסידות כמה ביאורים:

יולי

מ"מ

  • רמב"ן בראשית
  • רנ"ט צאינה וראינה
  • עטר"ת שבעות המאמר הג' (ושם במאמר כמדומה לחג הפסח)
  • בהר בחוקותי נ"א בהערות.
  1. תניא - אגרת הקודש סימן כ.