בירור התחתון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:


דוגמה נוספת: בעת היציאה ממצרים, נעשה נס מיוחד שהמצרים השאילו לישראל מרצונם הטוב כלי [[כסף (מתכת)|כסף]] וכלי זהב. למרות שאם ישראל היו מבקשים זאת מהם, המצרים לא היו מסוגלים לסרב. אך היה ענין מיוחד בכך שהמצרים מרצונם יתנו את הכלים, בכדי לפעול את בירור התחתון.
דוגמה נוספת: בעת היציאה ממצרים, נעשה נס מיוחד שהמצרים השאילו לישראל מרצונם הטוב כלי [[כסף (מתכת)|כסף]] וכלי זהב. למרות שאם ישראל היו מבקשים זאת מהם, המצרים לא היו מסוגלים לסרב. אך היה ענין מיוחד בכך שהמצרים מרצונם יתנו את הכלים, בכדי לפעול את בירור התחתון.
=החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון==
==החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון==
החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון מוסבר בדבריו של [[אדמו"ר הזקן]], כשני שלבים ב[[העלאת ניצוצות הקדושה]]: השלב הראשון נקרא העלאת [[מין נוקבין]], וענינו בירור [[ניצוצות קדושה]] שנפלו משם [[ב"ן]], שענינם הוא הישות שגורם להיות במצב של [[שבירת הכלים|שבירה]], וגילוי הביטול שבהם, ביטול היש לאין. למרות זאת בירור זה התחתון אינו שלימות ההעלאה, אלא נצרכת שלב נוסף בבירור שהוא המשכת [[מין דוכרין]], שהוא המשכת [[שם מ"ה]] שהוא ההופך את הבירורים לאלקות ממש, שבירור זה הוא כח [[ספירת החכמה]] שבכוחה לכלול בתוכה את התחתונים ולכוללם באלקות.
החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון מוסבר בדבריו של [[אדמו"ר הזקן]], כשני שלבים ב[[העלאת ניצוצות הקדושה]]: השלב הראשון נקרא העלאת [[מין נוקבין]], וענינו בירור [[ניצוצות קדושה]] שנפלו משם [[ב"ן]], שענינם הוא ה[[ישות]] שגורם לנבראים שמלובשים בהם ניצוצות קדושה, להיות במצב של [[שבירת הכלים|שבירה]], שהרי כל ישות היא פירוד מאלקות, והיא הגורמת להם להתרחק מאלקות, ונמצא כי תיקונם הוא על ידי גילוי הביטול שבהם, ביטול היש לאין.  
 
למרות זאת בירור זה התחתון אינו שלימות ההעלאה, אלא נצרכת שלב נוסף בבירור שהוא המשכת [[מין דוכרין]], שהוא המשכת [[שם מ"ה]] שהוא ההופך את הבירורים לאלקות ממש, שבירור זה הוא כח [[ספירת החכמה]] שבכוחה לכלול בתוכה את התחתונים ולכוללם באלקות.


החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון, הוא החילוק בין עבודת ה[[שבטים]] לעבודת [[יוסף הצדיק]]. ולמרות שעבודתו של יוסף הצדיק שייכת בעיקרה לבירור העליון, בכל זאת בהיות יוסף הצדיק מלובש בגוף, היה עליו לתקן גם את הבירור התחתון, הראשון{{הערה|תורה אור וישב, כח, ב}}.
החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון, הוא החילוק בין עבודת ה[[שבטים]] לעבודת [[יוסף הצדיק]]. ולמרות שעבודתו של יוסף הצדיק שייכת בעיקרה לבירור העליון, בכל זאת בהיות יוסף הצדיק מלובש בגוף, היה עליו לתקן גם את הבירור התחתון, הראשון{{הערה|תורה אור וישב, כח, ב}}.
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:עבודת ה']]
[[קטגוריה:עבודת ה']]

גרסה מ־06:26, 17 בינואר 2017

חשיבותו האנציקלופדית של הערך אינה מובהרת בו, לדעת מניח תבנית זו. אתם מוזמנים להרחיב את הערך על מנת להסיר את הספקות, או להסביר את חשיבותו בדף השיחה שלו.
מקובל להקצות לדיון פרק זמן של שבוע. אם במהלכו לא תובע תמיכה מנומקת בהשארת הערך, הערך יימחק (ניתן לראות מתי הוצבה התבנית בהיסטוריית הדף).

תפקידנו לעשות לקב"ה דירה בתחתונים, באופן שגם התחתון יתאחד ויזדהה עם הגילוי האלקי זאת הכוונה בירור התחתון.

דוגמאות

לדוגמה: בני ישראל יצאו ממצרים בכח האמונה. האמונה מגיעה מהצד העליון שבאדם, נפשו האלקית. אך לפני שנכנסו לארץ שלח משה מרגלים שיראום את פרי הארץ, בכדי שיראו בעיניהם הגשמיות את טובת הארץ, וכך גם שכלם הגשמי והתחתון יקבל את דבר ה' "ארץ זבת חלב ודבש".

דוגמה נוספת: בעת היציאה ממצרים, נעשה נס מיוחד שהמצרים השאילו לישראל מרצונם הטוב כלי כסף וכלי זהב. למרות שאם ישראל היו מבקשים זאת מהם, המצרים לא היו מסוגלים לסרב. אך היה ענין מיוחד בכך שהמצרים מרצונם יתנו את הכלים, בכדי לפעול את בירור התחתון.

החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון

החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון מוסבר בדבריו של אדמו"ר הזקן, כשני שלבים בהעלאת ניצוצות הקדושה: השלב הראשון נקרא העלאת מין נוקבין, וענינו בירור ניצוצות קדושה שנפלו משם ב"ן, שענינם הוא הישות שגורם לנבראים שמלובשים בהם ניצוצות קדושה, להיות במצב של שבירה, שהרי כל ישות היא פירוד מאלקות, והיא הגורמת להם להתרחק מאלקות, ונמצא כי תיקונם הוא על ידי גילוי הביטול שבהם, ביטול היש לאין.

למרות זאת בירור זה התחתון אינו שלימות ההעלאה, אלא נצרכת שלב נוסף בבירור שהוא המשכת מין דוכרין, שהוא המשכת שם מ"ה שהוא ההופך את הבירורים לאלקות ממש, שבירור זה הוא כח ספירת החכמה שבכוחה לכלול בתוכה את התחתונים ולכוללם באלקות.

החילוק בין בירור התחתון לבירור העליון, הוא החילוק בין עבודת השבטים לעבודת יוסף הצדיק. ולמרות שעבודתו של יוסף הצדיק שייכת בעיקרה לבירור העליון, בכל זאת בהיות יוסף הצדיק מלובש בגוף, היה עליו לתקן גם את הבירור התחתון, הראשון[1].
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==

  1. תורה אור וישב, כח, ב