נברא: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ") |
מ (החלפת טקסט – "[[נשמות ישראל]]" ב־"נשמות ישראל ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
== מהו נברא == | == מהו נברא == | ||
נברא הוא כל דבר שהוא חוץ ממציאותו יתברך, אף הנעלה ביותר. אולם נאמר ש[[ | נברא הוא כל דבר שהוא חוץ ממציאותו יתברך, אף הנעלה ביותר. אולם נאמר ש[[נשמות ישראל]] הם "אלוקות שנעשה נברא". בספרי [[אדמו"ר הזקן]] מתוארים הנבראים כבחינת זיו ו[[אור]] לגבי ה[[שמש]]. | ||
== פעולתם בבורא == | == פעולתם בבורא == |
גרסה מ־21:53, 22 בדצמבר 2016
נברא הוא הכל זולתי הבורא ה' יתברך.
התחדשותם מהבורא בכל רגע
הנברא חייב להתחדש בכל רגע על ידי ה' יתברך, שכן אין לנברא שום חיות ממקור עצמי שהרי "אין עוד מלבדו", ורק הבורא בכוחו האין סופי הוא המהוום, בניגוד לכלי הנעשה על ידי אומן שמציאות הכלי (אף בהיותו חומר בלא צורה) מאפשרת את עשייתו לכלי.
מהו נברא
נברא הוא כל דבר שהוא חוץ ממציאותו יתברך, אף הנעלה ביותר. אולם נאמר שנשמות ישראל הם "אלוקות שנעשה נברא". בספרי אדמו"ר הזקן מתוארים הנבראים כבחינת זיו ואור לגבי השמש.
פעולתם בבורא
הנבראים מצד עצמם אינם יכולים לפעול מאומה בבורא, וכלשון הפסוק "אם חטאת מה תפעל בו ורבו פשעיך מה תעשה לו" [1]. אולם, מצד רצונו יתברך על ידי קיום מצוות ולהיפך - עשיית עבירות - ח"ו, הרי פועלים המשכה וגילוי שמו יתברך בעולם.
ביטול הנבראים בעולמות העליונים
אף בעולמות הנעלים ביותר, כגון בעולם הבריאה, שבו ישנם מלאכים האומרים קדוש פעם באלפיים שנה, ובין זמן לזמן הרי הם בביטול נעלה ביותר, הרי אף מלאכים אלו (וכל שכן נבראים נמוכים יותר) יש בהם בחינת מציאות כלשהי המעלימה ומסתרת על אלוקות.
הערות שוליים
- ↑ איוב לה, ו.