פה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
הסבר הדבר הוא משום שכשם שהדיבור אין לו כל משמעות אלא בהיותו מגלה את ה[[מחשבה]] והרגש לגילוי, כך ספירת המלכות תכלית מציאותה היא לגלות את האור שבספירות העליונות ולהמשיכם לעולמות התחתונים בכדי שתתגלה מלכותו של [[הקב"ה]] בתחתונים.
הסבר הדבר הוא משום שכשם שהדיבור אין לו כל משמעות אלא בהיותו מגלה את ה[[מחשבה]] והרגש לגילוי, כך ספירת המלכות תכלית מציאותה היא לגלות את האור שבספירות העליונות ולהמשיכם לעולמות התחתונים בכדי שתתגלה מלכותו של [[הקב"ה]] בתחתונים.


הפה ולשון שמדברים דברי תורה והמוח שמהרהר בדברי תורה ו[[יראת שמים]] וב[[גדולת ה']] ברוך הוא נעשים [[מרכבה]] ל[[רצון העליון]].


מעלת לימוד התורה יתירה על המצוות בכך, שה[[מחשבה]] וההרהור בדברי תורה שב[[מוח]] וכח הדבור בדברי תורה שבפה שהם לבושים הפנימים של [[נפש האלהית]] וכל שכן נפש האלהית עצמה המלובשת בהם כולם מיוחדים ממש ביחוד גמור ב[[רצון העליון]] ולא [[מרכבה]] לבד{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ג]]}}.
==ראו גם==
==ראו גם==
*[[שיניים]]
*[[שיניים]]

גרסה מ־07:50, 18 בנובמבר 2016

פה הוא איבר הדיבור בגוף האדם, הפה משמש גם לאכילה וניגון.

אזורים שונים בפה ובדרך אליו, עוצרים את האויר הפשוט הבא מהריאות, ומגבילים אותו כך שישמע ביותר מ-22 צלילים שונים - הרי הם אותיות הדיבור. האזורים השונים נקראים ביהדות: ה' מוצאות הפה, והם: שיניים, שפתיים, חך, גרון ולשון.

בספירות

הפה הוא כינויה של ספירת המלכות, כלשון התיקוני זוהר: "מלכות – פה", שענינה הוא היחס אל החוץ. ענין הפה הוא הדיבור, וזהו ענינה של ספירת המלכות, שהיא לוקחת את ההשפעות של הספירות שלמעלה ממנה, ומוציאה אותם החוצה.

לעומת זאת הקול מתייחס לספירת היסוד המאירה במלכות.

הסבר הדבר הוא משום שכשם שהדיבור אין לו כל משמעות אלא בהיותו מגלה את המחשבה והרגש לגילוי, כך ספירת המלכות תכלית מציאותה היא לגלות את האור שבספירות העליונות ולהמשיכם לעולמות התחתונים בכדי שתתגלה מלכותו של הקב"ה בתחתונים.

הפה ולשון שמדברים דברי תורה והמוח שמהרהר בדברי תורה ויראת שמים ובגדולת ה' ברוך הוא נעשים מרכבה לרצון העליון.

מעלת לימוד התורה יתירה על המצוות בכך, שהמחשבה וההרהור בדברי תורה שבמוח וכח הדבור בדברי תורה שבפה שהם לבושים הפנימים של נפש האלהית וכל שכן נפש האלהית עצמה המלובשת בהם כולם מיוחדים ממש ביחוד גמור ברצון העליון ולא מרכבה לבד[1].

ראו גם