שיחה:נפש בהמית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
::::לא משנה לי מה יש בנפש הבהמית אלא אם הנפש האלוקית '''רק לישראל''', איך אנשים מתגיירים והופכים ליהודים? נניח רות שהתגיירה נחשבת לבעלת נפשת אלוקית? האם גוי שהיום מתגייר הוא בעל נפש אלוקית?{{אנונימי}}
::::לא משנה לי מה יש בנפש הבהמית אלא אם הנפש האלוקית '''רק לישראל''', איך אנשים מתגיירים והופכים ליהודים? נניח רות שהתגיירה נחשבת לבעלת נפשת אלוקית? האם גוי שהיום מתגייר הוא בעל נפש אלוקית?{{אנונימי}}
:::::למה מופרך לומר שברגע הגיור אם קיבל מצוות ועשה כל הדרוש לעשות על פי הלכה בכדי להתגייר התלבשה בו בגופו הנפש האלוקית, נוסף לכך ציינתי, שכפי המוסבר בספרים ובריבוי מקומות בתורת החסידות דיוק הלשון גר שנתגייר שפירושו שבכל הגרים חבוי ניצוץ אלוקי המקשקש (לשון חז"ל בנוגע לרות) בו ומביאו להתגייר. (דא"ג חז"ל אומרים שלא נתפזרו ישראל בגלות אלא כדי שיתוספו גרים, ומבואר שגרים לאו דוקא אנשים אלא גם ניצוצות הקדושה שהתפזרו בדברי החול בעולם הגדול שבעודם שם ניצוצות אלו חבויים וע"י הירדה לגלות והשימוש בקדושה חוזרים הם לקדושה, דבר זה מקביל הוא לגרי הצדק שנפשותיהם התפזרו בין הגויים וגרותם הוא שיבה למקורם וד"ל)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:57, 16 בנובמבר 2016 (UTC)
:::::למה מופרך לומר שברגע הגיור אם קיבל מצוות ועשה כל הדרוש לעשות על פי הלכה בכדי להתגייר התלבשה בו בגופו הנפש האלוקית, נוסף לכך ציינתי, שכפי המוסבר בספרים ובריבוי מקומות בתורת החסידות דיוק הלשון גר שנתגייר שפירושו שבכל הגרים חבוי ניצוץ אלוקי המקשקש (לשון חז"ל בנוגע לרות) בו ומביאו להתגייר. (דא"ג חז"ל אומרים שלא נתפזרו ישראל בגלות אלא כדי שיתוספו גרים, ומבואר שגרים לאו דוקא אנשים אלא גם ניצוצות הקדושה שהתפזרו בדברי החול בעולם הגדול שבעודם שם ניצוצות אלו חבויים וע"י הירדה לגלות והשימוש בקדושה חוזרים הם לקדושה, דבר זה מקביל הוא לגרי הצדק שנפשותיהם התפזרו בין הגויים וגרותם הוא שיבה למקורם וד"ל)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:57, 16 בנובמבר 2016 (UTC)
כי זה למעשה אומר שבאחרית העולם לא יהיו גוים שהרי בוודאי כולם ירצו להתגייר והרי אם בכולם יש ניצוץ אלוהי - אין בנינו לבניהם הרבה - ואם כולם יהיו יהודים, מה מהותה של מדינת ישראל?

גרסה מ־11:00, 16 בנובמבר 2016

משהו יודע מקור שדווקא נפש הבהמית של ה"ישראל" נקראת נפש הבהמית?--הנחה - שיחה 12:24, 27 בנובמבר 2014 (UTC)

נפש יהודי - סתירה?

הי,

שאלה: אם ליהודי יש נפש העשויה מקליפה שונה משל הגויים כיצד ניתן להתגייר?

תודה -- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.

כתוב על כך, שנפשות הגרים הן מקליפת נוגה, וזה מה שמושך אותם להתגייר. • כתית למאורבית הבד 08:22, ט"ו בחשוון, ה'תשע"ז (16 בנוב' למניינם), ימות המשיח
כתית למאור, לא הבנתי. רשום: "שורש נפשם של הגויים אינה מקליפת נוגה, אלא משלוש קליפות הטמאות". כלומר גוי אינו יכול לשנות את "מהותו". מה קורה כאשר גוי מתגייר; מה נחשבת הנפש שלו מקליפת נוגה?
לא ברורה השאלה מה יש בנפש הבהמית דווקא, בכל אופן הרי הנפש האלוקית ברור שהוא רק לישראל. ואם השאלה על כללות העניין עפ"י הידוע שההבדלה בין ישראל לעמים הוא באופן של אין ערוך איך יתכן מעבר ביניהם, התשובה היא כמו שרמזה כתית למאור שישנו ניצוץ שמושך את הגר להתגייר וכידוע דיוק החיד"א "גר שנתגייר" ואל "גוי שנתגייר".--הנחה - שיחה 08:43, 16 בנובמבר 2016 (UTC)
לא משנה לי מה יש בנפש הבהמית אלא אם הנפש האלוקית רק לישראל, איך אנשים מתגיירים והופכים ליהודים? נניח רות שהתגיירה נחשבת לבעלת נפשת אלוקית? האם גוי שהיום מתגייר הוא בעל נפש אלוקית?-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
למה מופרך לומר שברגע הגיור אם קיבל מצוות ועשה כל הדרוש לעשות על פי הלכה בכדי להתגייר התלבשה בו בגופו הנפש האלוקית, נוסף לכך ציינתי, שכפי המוסבר בספרים ובריבוי מקומות בתורת החסידות דיוק הלשון גר שנתגייר שפירושו שבכל הגרים חבוי ניצוץ אלוקי המקשקש (לשון חז"ל בנוגע לרות) בו ומביאו להתגייר. (דא"ג חז"ל אומרים שלא נתפזרו ישראל בגלות אלא כדי שיתוספו גרים, ומבואר שגרים לאו דוקא אנשים אלא גם ניצוצות הקדושה שהתפזרו בדברי החול בעולם הגדול שבעודם שם ניצוצות אלו חבויים וע"י הירדה לגלות והשימוש בקדושה חוזרים הם לקדושה, דבר זה מקביל הוא לגרי הצדק שנפשותיהם התפזרו בין הגויים וגרותם הוא שיבה למקורם וד"ל)--הנחה - שיחה 08:57, 16 בנובמבר 2016 (UTC)

כי זה למעשה אומר שבאחרית העולם לא יהיו גוים שהרי בוודאי כולם ירצו להתגייר והרי אם בכולם יש ניצוץ אלוהי - אין בנינו לבניהם הרבה - ואם כולם יהיו יהודים, מה מהותה של מדינת ישראל?