קוצי דשערי - ת"י נימין: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן " בעץ חיים נאמר כי '''חד קוצי דשערי''' של אריך אנפין מכה את עורף זעיר אנפין, ועל ידי זה [...")
 
מ (שלום בוט2 העביר את הדף קוצי דשערי ל־קווצי דשערי)
(אין הבדלים)

גרסה מ־02:52, 23 בספטמבר 2016

בעץ חיים נאמר כי חד קוצי דשערי של אריך אנפין מכה את עורף זעיר אנפין, ועל ידי זה הדעת דזעיר אנפין מחלק לחסד וגבורה. ומבואר כי ענין זה הוא ענין של ציצית. שטלית הוא אור מקיף הגדול המקיף לזעיר אנפין מראשו ועד סופו, וציצית הוא בחינת מקיף החוזר שהוא בבחינת שערות הנמשך להאיר בזעיר אנפין בבחינת אור פנימי בג' ראשונות שלו.

אופן ההמשכה

בכדי להמשיך את הארת קוצי דשערי לזעיר אנפין, נצרכים מספר המשכות ועבודות, שהרי זעיר אנפין מלביש את אבא ואמא מספירת התפארת שבהם ולמטה, ואבא ואמא מלבישים את אריך אנפין מהתרין כתפין דאריך אנפין שעד שם מגיעה הארת קוצע דשערי.

1. ומכיון שכך נמצא כי בראשונה צריך להמשיך את התרין כתפין דאריך אנפין - שהם בעצם העטרין של החסדים והגבורות של זעיר אנפין, לתוך זעיר אנפין. פעולה זו נעשית על ידי קריאת שמע של שחרית, שבקריאת הפסוק שמע ישראל ממשיכים את התרין כתפין של אריך אנפין בבחינת אור פנימי שלהם עד למטה לרישא דזעיר אנפין, ואז נעשה בזעיר אנפין התרין עטרין מכח התרין כתפין של אריך אנפין.

2. ועדיין האור מקיף של התרין עטרין משאר למעלה, ועמה אותה הנימא דקוצי דשערי דרישא דאריך אנפין. ולכן בברכת אבות נצרכת יחוד של אבא ואמא בבחינת אור מקיף שלהם, ואז יורד גם האור מקיף של אותם שני רישי כתפין דאריך אנפין למטה ברישא דזעיר אנפין, ואז נמשך גם הקוצא דשערי דרישא דאריך אנפין מאחוריו עד למטה בחצי התפארת שבו שמקומו כנגד אחורי ראש זעיר אנפין במקום העורף שבו, ועל ידי הכאה הקוצא דשערי במקום זה מאיר הארת השערות בתוך ראש ז"א ויוצאים בחינת התפילין המקיפים על ראשו[1].

הערות שוליים

  1. שער הכונות ענין ראש השנה ע' רמה