איזהו חסיד המתחסד עם קונו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " פ' " ב־" פרשה ")
מ (החלפת טקסט – "פרשה " ב־"פרשת ")
שורה 1: שורה 1:
'''"איזהו חסיד המתחסד עם קונו"''' הינו מאמר ב[[ספר הזוהר]], ופירשו בתיקוני זהר שהכונה שמתחסד עם הקב"ה. שגם עבודתו את ה' בבחינת "ועשה טוב" - בקיום ה[[תורה]] ו[[מצוות|מצותיה]], היא רק כדי לעשות נחת-רוח לקב"ה, ליחדא קב"ה ושכינתי' בתחתונים, ולא כדי לדבקה בו ית' בלבד - לרוות צמאון נפשו הצמאה לה'.
'''"איזהו חסיד המתחסד עם קונו"''' הינו מאמר ב[[ספר הזוהר]], ופירשו בתיקוני זהר שהכונה שמתחסד עם הקב"ה. שגם עבודתו את ה' בבחינת "ועשה טוב" - בקיום ה[[תורה]] ו[[מצוות|מצותיה]], היא רק כדי לעשות נחת-רוח לקב"ה, ליחדא קב"ה ושכינתי' בתחתונים, ולא כדי לדבקה בו ית' בלבד - לרוות צמאון נפשו הצמאה לה'.


וכמו שכתב ברעי' מהימנא פרשה תצא [[משל]] לזה; "כברא דאשתדל בתר אבוי ואימה דרחים לון יתיר מגרמיה ונפשיה ורוחיה ונשמתיה כו' ומסר גרמיה למיתה עלייהו למפרק לון כו'". (כבן המשתדל לטובת הוריו משום שאוהבם יותר מעצמו, ואף יותר מנפשו רוחו ונשמתו כו' ומוסר נפשו למות בעדם - כדי להצילם).
וכמו שכתב ברעי' מהימנא פרשת תצא [[משל]] לזה; "כברא דאשתדל בתר אבוי ואימה דרחים לון יתיר מגרמיה ונפשיה ורוחיה ונשמתיה כו' ומסר גרמיה למיתה עלייהו למפרק לון כו'". (כבן המשתדל לטובת הוריו משום שאוהבם יותר מעצמו, ואף יותר מנפשו רוחו ונשמתו כו' ומוסר נפשו למות בעדם - כדי להצילם).


ואף על פי שהוא לא יזכה להנות ולהתענג מהם ומקרבתם, שהרי מוסר נפשו למות. מכל מקום - טובת אביו ואמו לנגד עיניו.
ואף על פי שהוא לא יזכה להנות ולהתענג מהם ומקרבתם, שהרי מוסר נפשו למות. מכל מקום - טובת אביו ואמו לנגד עיניו.

גרסה מ־08:01, 21 בספטמבר 2016

"איזהו חסיד המתחסד עם קונו" הינו מאמר בספר הזוהר, ופירשו בתיקוני זהר שהכונה שמתחסד עם הקב"ה. שגם עבודתו את ה' בבחינת "ועשה טוב" - בקיום התורה ומצותיה, היא רק כדי לעשות נחת-רוח לקב"ה, ליחדא קב"ה ושכינתי' בתחתונים, ולא כדי לדבקה בו ית' בלבד - לרוות צמאון נפשו הצמאה לה'.

וכמו שכתב ברעי' מהימנא פרשת תצא משל לזה; "כברא דאשתדל בתר אבוי ואימה דרחים לון יתיר מגרמיה ונפשיה ורוחיה ונשמתיה כו' ומסר גרמיה למיתה עלייהו למפרק לון כו'". (כבן המשתדל לטובת הוריו משום שאוהבם יותר מעצמו, ואף יותר מנפשו רוחו ונשמתו כו' ומוסר נפשו למות בעדם - כדי להצילם).

ואף על פי שהוא לא יזכה להנות ולהתענג מהם ומקרבתם, שהרי מוסר נפשו למות. מכל מקום - טובת אביו ואמו לנגד עיניו.

כך גם החסיד האמיתי - טובת ה' ועשיית נחת רוח לו ית' - לנגד עיניו תמיד, והיינו, לעשות לו ית' - דירה בתחתונים, וזהו המניע היחידי בקרבו לעבודתו את ה', ולא בשביל הנאה אישית וסיפוק כל-שהוא, אפילו אם הוא סיפוק רוחני - א-לקי.

מקורות לעיון:

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")