משנה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(פיזור תמונות)
מ (החלפת טקסט – " תורה שבכתב" ב־" תורה שבכתב")
שורה 7: שורה 7:


==ששה סדרי משנה==
==ששה סדרי משנה==
המשנה מחולקת לשישה סדרים: זרעים, מועד, נשים, נזיקין, קדשים, טהרות. מבואר כי ה[[מנורה]] היא כנגד התורה, והיא מחולקת כנגד [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]]. שהקנה האמצעי הוא כנגד תורה שבכתב, ושישה הקנים היוצאים ממנה הם כנגד שישה סדרי משנה, שהם עיקרה של תורה שבעל פה.
המשנה מחולקת לשישה סדרים: זרעים, מועד, נשים, נזיקין, קדשים, טהרות. מבואר כי ה[[מנורה]] היא כנגד התורה, והיא מחולקת כנגד [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה]]. שהקנה האמצעי הוא כנגד [[תורה שבכתב]], ושישה הקנים היוצאים ממנה הם כנגד שישה סדרי משנה, שהם עיקרה של תורה שבעל פה.


==חזרת משניות על פה==
==חזרת משניות על פה==

גרסה מ־20:11, 21 באוגוסט 2016

ששה סדרי משנה בהוצאת 'קהתי' עם פירוש רבינו עובדיה מברטנורא

המשנה היא סיכום של מאמרי התנאים ושל מסורות תורה שבעל פה, אשר נערכה על ידי רבי יהודה הנשיא. המשנה הינה אחד החלקים המרכזיים בתורה שבעל פה, והיא מחולקת לששה סדרים: זרעים, מועד, נשים, נזיקין, קודשים, טהרות.

ענינה

ספר משניות של הרבי הריי"צ (כפי שמוצג בתערוכת ספריית אגודת חסידי חב"ד

בפרי עץ חיים מבואר כי קבלה הוא בעולם האצילות, תלמוד הוא בעולם הבריאה, משנה הוא בעולם היצירה, ומקרא בעולם העשיה. מבואר שקבלה שהיא בעולם האצילות היא אינה מושגת מהותה, מה שאין כן משנה ותלמוד אשר בעולמות יצירה ובריאה, שמושג מהותם. כמו כן מבואר שדווקא מקרא ירד עד לעולם העשיה, שעיקר המקרא הוא חמישה חומשי תורה הכתובים על ספר בדיו בעולם הגשמי.

ששה סדרי משנה

המשנה מחולקת לשישה סדרים: זרעים, מועד, נשים, נזיקין, קדשים, טהרות. מבואר כי המנורה היא כנגד התורה, והיא מחולקת כנגד תורה שבכתב ותורה שבעל פה. שהקנה האמצעי הוא כנגד תורה שבכתב, ושישה הקנים היוצאים ממנה הם כנגד שישה סדרי משנה, שהם עיקרה של תורה שבעל פה.

חזרת משניות על פה

בהיום יום[1] מובא:"מען זאל זיך אויסלערנען משניות בעל פה כל חד לפום שעוריה דיליא, און געהן אין גאס און חזר'ן משניות, דערמיט וועט מען זוכה זיין צו מקבל זיין פני המשיח." תרגום מייידיש: שיתלמדו משניות בעל פה, כל אחד לפי הכמות שהוא מסוגל וללכת ברחוב ולחזור משניות, אזי יזכו לקבל פני המשיח.

ראו גם

הערות שוליים