קדושה – הבדלי גרסאות
מאין תקציר עריכה |
מ החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה " |
||
| שורה 7: | שורה 7: | ||
מבואר כי יש שני הבדלות במציאות, שישנו ההבדל בין קודש לחול, וישנו הבדלה בין טהור לטמא. וענין של ההבדלה בין הקודש לחול הוא ההבדלה בין כל דרגות הקדושה לבין [[קליפת נוגה]], וענין של ההבדלה בין טהור לטמא היא ההבדלה בין קליפת נוגה ל[[ג' קליפות הטמאות]]. שענין קליפת נוגה הוא בבחינת [[ממוצע]] בין דרגות הקדושה אל ה[[סטרא אחרא]]. וכאשר עולה קליפת נוגה ומתדבקת בקדושה נעשית היא בבחינת חולין שנעשו על טהרת הקודש. | מבואר כי יש שני הבדלות במציאות, שישנו ההבדל בין קודש לחול, וישנו הבדלה בין טהור לטמא. וענין של ההבדלה בין הקודש לחול הוא ההבדלה בין כל דרגות הקדושה לבין [[קליפת נוגה]], וענין של ההבדלה בין טהור לטמא היא ההבדלה בין קליפת נוגה ל[[ג' קליפות הטמאות]]. שענין קליפת נוגה הוא בבחינת [[ממוצע]] בין דרגות הקדושה אל ה[[סטרא אחרא]]. וכאשר עולה קליפת נוגה ומתדבקת בקדושה נעשית היא בבחינת חולין שנעשו על טהרת הקודש. | ||
ענינם של דרגות הקדושה הוא שהם מקבלים את חיותם | ענינם של דרגות הקדושה הוא שהם מקבלים את חיותם מ[[הקב"ה]] בבחינת [[גילוי]] ובבחינת [[פנימיות]]. והענין הוא שהם בבחינת [[ביטול]], ולכן יכולים לקבל את ה[[שפע]] בגילוי מן הקב"ה. מה שאין כן בדרגות הקליפה, שמקבלות את השפע בבחינת אחוריים, "[[כמאן דשדי בתר כתפוהי]]", ואינם בבחינת ביטול. | ||
מבואר כי ה[[שורש]] של דרגות הקדושה הוא בפנימיות של [[רצון העליון]], לעומת דרגות הקליפה שיונקים מ[[חיצוניות]] רצון העליון. | מבואר כי ה[[שורש]] של דרגות הקדושה הוא בפנימיות של [[רצון העליון]], לעומת דרגות הקליפה שיונקים מ[[חיצוניות]] רצון העליון. | ||