השתחויה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "עצמותו " ב־"עצמותו ")
שורה 2: שורה 2:
'''השתחויה''', היא פעולת הכנעה הנעשית - להשי"ת, באמצעות הכנעת ראשו וגופו, "וכל קומה לפניך תשתחווה".
'''השתחויה''', היא פעולת הכנעה הנעשית - להשי"ת, באמצעות הכנעת ראשו וגופו, "וכל קומה לפניך תשתחווה".


פעולה זו מורה על כך כי הוא מכניע את כל מהותו להשם יתברך, מכיון שמכופף גם את ראשו, מהותו ועצמותו של האדם אינם נשארים כמו שהם - כמו בפעולת הכריעה - למשל שבה ראשו נשאר זקוף, אלא הוא מכניע את עצמו להשי"ת.
פעולה זו מורה על כך כי הוא מכניע את כל מהותו להשם יתברך, מכיון שמכופף גם את ראשו, מהותו ו[[עצמותו]] של האדם אינם נשארים כמו שהם - כמו בפעולת הכריעה - למשל שבה ראשו נשאר זקוף, אלא הוא מכניע את עצמו להשי"ת.


לכן דרגה זו היא דרגה גבוהה יותר מ[[כריעה]]{{הערת שוליים|1=[[לקוטי תורה]] לשמיני עצרת.}}.
לכן דרגה זו היא דרגה גבוהה יותר מ[[כריעה]]{{הערת שוליים|1=[[לקוטי תורה]] לשמיני עצרת.}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־05:43, 22 ביולי 2016

השתחויה בבית המקדש

השתחויה, היא פעולת הכנעה הנעשית - להשי"ת, באמצעות הכנעת ראשו וגופו, "וכל קומה לפניך תשתחווה".

פעולה זו מורה על כך כי הוא מכניע את כל מהותו להשם יתברך, מכיון שמכופף גם את ראשו, מהותו ועצמותו של האדם אינם נשארים כמו שהם - כמו בפעולת הכריעה - למשל שבה ראשו נשאר זקוף, אלא הוא מכניע את עצמו להשי"ת.

לכן דרגה זו היא דרגה גבוהה יותר מכריעה[1].

הערות שוליים

  1. לקוטי תורה לשמיני עצרת.