אבא עילאה – הבדלי גרסאות

שלום (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שלום בוט (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע "
שורה 24: שורה 24:


==השפעתו לזעיר אנפין==
==השפעתו לזעיר אנפין==
כאשר אבא עילאה הוא בבחינת גדלות אזי משפיע הוא ל[[זעיר אנפין]], ש[[נה"י]] שלו נעשין [[מוחין]] ל[[זעיר אנפין]], ומזעיר אנפין נמשך ל[[נוקבא]] שהיא [[מלכות דאצילות]] המחיה את עולמות [[בי"ע]]. והמשכה זו לזעיר אנפין יכולה להיות רק על ידי ההגדלה להיות בבחינת [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]]. ואם לא היה בבחינת פרצוף ומוחין דגדלות לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדריגות. שזו כענין שדווקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר את השכל גם לאחרים.  
כאשר אבא עילאה הוא בבחינת גדלות אזי [[משפיע]] הוא ל[[זעיר אנפין]], ש[[נה"י]] שלו נעשין [[מוחין]] ל[[זעיר אנפין]], ומזעיר אנפין נמשך ל[[נוקבא]] שהיא [[מלכות דאצילות]] המחיה את עולמות [[בי"ע]]. והמשכה זו לזעיר אנפין יכולה להיות רק על ידי ההגדלה להיות בבחינת [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]]. ואם לא היה בבחינת פרצוף ומוחין דגדלות לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדריגות. שזו כענין שדווקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר את השכל גם לאחרים.  


כאשר נתעלם אור של מוחין דאבא ואינו מאיר בזעיר אנפין זהו ענין ה[[נגעים]]. שענין הנגעים בעולמות עליונים הוא הסתלקות מוחין דאבא שהוא בחינת ה[[ביטול]] והשוב שמחמת זה נמשך יניקת החיצונים מבחינת ה[[רצוא]] וההתלהבות של מוחין דאמא.
כאשר נתעלם אור של מוחין דאבא ואינו מאיר בזעיר אנפין זהו ענין ה[[נגעים]]. שענין הנגעים בעולמות עליונים הוא הסתלקות מוחין דאבא שהוא בחינת ה[[ביטול]] והשוב שמחמת זה נמשך יניקת החיצונים מבחינת ה[[רצוא]] וההתלהבות של מוחין דאמא.