ספירת העומר (מנהגים): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
א. בימי הספירה ישנם כחות מיוחדים לתקן את המידות, וכל הענינים הדורשים תיקון, ובמיוחד - תיקון כל הענין ד"לא נהגו כבוד זה לזה", על ידי התדברות האחד עם השני, מתוך שלום וידידות.
א. בימי הספירה ישנם כחות מיוחדים לתקן את המידות, וכל הענינים הדורשים תיקון, ובמיוחד - תיקון כל הענין ד"לא נהגו כבוד זה לזה", על ידי הידברות האחד עם השני, מתוך שלום וידידות.


ב. הדיוק ד"נהגו כבוד זה לזה", מרמז שענין זה נעשה "מנהג" - שזה מדגיש הרגילות
ב. הדיוק ד"נהגו כבוד זה לזה", מרמז שענין זה נעשה "מנהג" - שזה מדגיש הרגילות

גרסה מ־00:44, 25 בינואר 2009

א. בימי הספירה ישנם כחות מיוחדים לתקן את המידות, וכל הענינים הדורשים תיקון, ובמיוחד - תיקון כל הענין ד"לא נהגו כבוד זה לזה", על ידי הידברות האחד עם השני, מתוך שלום וידידות.

ב. הדיוק ד"נהגו כבוד זה לזה", מרמז שענין זה נעשה "מנהג" - שזה מדגיש הרגילות שבדבר, מנהג המקום וכיו"ב, כלומר, שהענין דאהבת ישראל נעשה מנהג רגיל, שאינו צריך להשתדל בעצמו.

ג. "נהגו" הוא גם מלשון "מנהיג", היינו, שכל אחד ואחד נעשה "מנהיג" בכל הקשור לאהבת ישראל ואחדות ישראל, לפעול זה על כל אלה שיש לו קשר ושייכות עמהם, שגם הנהגתם תהיה באופן ד"נהגו כבוד זה לזה".

ד. נוהגים שבימי הספירה אין מברכים שהחיינו על פרי חדש, מלבד ביום השבת, ובל"ג בעומר, אמנם, אלה הנוהגים לברך גם בימי הספירה - בודאי אין למנוע מהם כיון שנהגו בכך, ואדרבה - ימשיכו ויברכו.