שיחת קטגוריה:מצות הקהל בימינו: הבדלים בין גרסאות בדף
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
::בעצם נזכרתי למה הורדתי את זה :), זה נראה לי אמנם שייך ל"הקהל בדורנו", אבל לא ל"'''מצות''' הקהל בדורנו". מסכים איתי? --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 16:30, 6 ינואר 2009 (EST) | ::בעצם נזכרתי למה הורדתי את זה :), זה נראה לי אמנם שייך ל"הקהל בדורנו", אבל לא ל"'''מצות''' הקהל בדורנו". מסכים איתי? --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 16:30, 6 ינואר 2009 (EST) | ||
מתוך הקטגוריה, לא שייך לכתוב טקסט בקטגוריה.--[[משתמש:די העכסטע צייט|די העכסטע צייט]] - [[שיחת משתמש:די העכסטע צייט|שיחה]] 10:50, 20 במרץ 2016 (UTC) | מתוך הקטגוריה, לא שייך לכתוב טקסט בקטגוריה.--[[משתמש:די העכסטע צייט|די העכסטע צייט]] - [[שיחת משתמש:די העכסטע צייט|שיחה]] 10:50, 20 במרץ 2016 (UTC). | ||
ל[[מצות הקהל]] ישנה הגדרה מיוחדת שאין לשאר המצוות: מטרתה של מצות הקהל היא חלק מהמצוה עצמה - "חיזוק דת האמת" [[יראה|ליראה]] את השם. | ל[[מצות הקהל]] ישנה הגדרה מיוחדת שאין לשאר המצוות: מטרתה של מצות הקהל היא חלק מהמצוה עצמה - "חיזוק דת האמת" [[יראה|ליראה]] את השם. | ||
גרסה מ־12:50, 20 במרץ 2016
הערך שנת הקהל שייך לקטגוריה הכללית של הקהל, לכן העברתי אותו. כדאי בזריזות להכניס כמה ערכים לקטגוריה הזו, כי ריקה לא מתאים שהיא תישאר. בהצלחה! --chabadnik - שיחה 15:26, 6 ינואר 2009 (EST)
- אבל "מבצע הקהל" כן שייך לכאן, לכאורה, אז למה הדף ריק? איציק 770 * "הקהל את העם האנשים, הנשים והטף"
- צודק, היה לי משום מה בראש שזה לא שייך לכאן. סורי.--chabadnik - שיחה 16:28, 6 ינואר 2009 (EST)
מתוך הקטגוריה, לא שייך לכתוב טקסט בקטגוריה.--די העכסטע צייט - שיחה 10:50, 20 במרץ 2016 (UTC).
למצות הקהל ישנה הגדרה מיוחדת שאין לשאר המצוות: מטרתה של מצות הקהל היא חלק מהמצוה עצמה - "חיזוק דת האמת" ליראה את השם.
ועל כן, למרות שלדאבוננו בית המקדש אינו עומד על תילו, ואין אפשרות לקיים את מצות הקהל כפשוטה - הרי ש"קלקלתנו זוהי תקנתנו", וקיומה של המצוה ברוחניות, עד שנזכה לראות בבנין בית המקדש, מוטל על כל אחד ואחת מאיתנו. לא רק בבחינת "זכר להקהל", אלא קיום המצוה עצמה.
משנה תוקף וחשיבות מקבלת מצות יראת השם בימי שנת הקהל, היות ויראת השם נעשית חלק מכל העם כולו - האנשים והנשים והטף, וקיום המצוה מקיף את כל חלקי ושכבות העם כפי שמתאחד יחד למציאות של "עם", למרות חילוקי הדרגות שבו.
מצות הקהל כיום הינה - ההתקהלות של כל עם ישראל, או של עם ישראל באיזור מסויים, מקום מסויים או בית מסויים, וההתחזקות בהזדמנות זו ביראת השם המובילה לקיום התורה והמצוות.
והיות שאנו מצווים על יראת השם כל הימים, על כן פעולתה של מצות הקהל ברוחניות שייכת וישנה במשך כל הימים, אף בימים שאינם שנת הקהל.