רשימת שניים אוחזין: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "ז"ל" ב־"") |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
א) התחלת [[מסכת בבא מציעא]], כיון שמסכת זו נלמדת בכמה מהישיבות ב"זמן" זה. | א) התחלת [[מסכת בבא מציעא]], כיון שמסכת זו נלמדת בכמה מהישיבות ב"זמן" זה. | ||
ב) שיחה שנושאה ביאור סוגיא שלמה ואופן למודה בחיי ה[[נפש]], כיון שדרך זה עדיין חדש הוא בעיני רוב התלמידים, אף שישן נושן הוא דרך פי' ענין דתורה בחיי הנפש, וכאשר מלאים מזה מדרשי | ב) שיחה שנושאה ביאור סוגיא שלמה ואופן למודה בחיי ה[[נפש]], כיון שדרך זה עדיין חדש הוא בעיני רוב התלמידים, אף שישן נושן הוא דרך פי' ענין דתורה בחיי הנפש, וכאשר מלאים מזה מדרשי רז"ל וספרי גדולי ישראל. ועייגם כןביד החזקה הלכות תשובה פ"ג ה"ד וסוף הלכות מקואות. | ||
ג) שיחה, אשר, לפי מצב הנאספים אז, נתבארו כל הענינים שבה, באופן מובן גם למתחילים בדרך זה, גם לאלו שרק לראשונה פוגשים הם במושגי חיי הנפש ועניניה.}} | ג) שיחה, אשר, לפי מצב הנאספים אז, נתבארו כל הענינים שבה, באופן מובן גם למתחילים בדרך זה, גם לאלו שרק לראשונה פוגשים הם במושגי חיי הנפש ועניניה.}} |
גרסה מ־21:15, 2 בפברואר 2016
רשימת שניים אוחזין (מסדרת הרשימות) נכתבה על ידי הרבי מלך המשיח, והיא כוללת שקו"ט וביאור על-דרך החסידות על הדף הראשון במסכת בבא מציעא.
בחוברת מקשה הרבי מספר קושיות על הסוגיא, מתרצם על-פי נגלה ומבאר דוגמתם בנפש האדם - על-פי תורת החסידות.
החוברת הייתה אמורה לצאת באביב תש"ב תחת השם 'שערי ישיבה' בהוצאת 'מרכז יגדיל תורה' ולהיות מופצת בן בני הישיבות. אחריה היו אמורות להופיע עוד מספר חובורות, אלא שלמעשה היא לא יצאה לפועל.
חלקים ממנה נדפסו לראשונה בחוברת צדי"ק למלך (א') והיא נדפסה בשלימותה (יחד עם מהדורא קמא ממנה) על-ידי אוצר החסידים בשנת תשנ"ו.
רקע
בפתיחה לחוברת, כתב הרבי:
הנהוג מימי קדם אשר לפרקים ידועים, ובפרט בתחלת וסוף ה"זמן", מתקבצים תלמידי הישיבה, ועמהם התלמידים מלפנים, או מכיריהם וחבריהם תלמידי ישיבות אחרות, ומזמינים אחד מהמשפיעים והר"מ, או מי שראוי לכך, לדבר לפניהם בעניני המסכת, אשר עוסקים בה, אם על דרך ההגיון או הפלפול, או על דרך הרמז ודרוש, או בעניני עבודת ד', על פי יסודות לקוחים מפי ספרים ומפי סופרים.
כמובן, אין כל השיחות והזמנים שווים. והדברים נאמרים באריכות או בקיצור, בעומק יותר או בהרחב הביאור, לפי מצב הנאספים בהבנה בכלל, ולפי מה שהורגלו בדרך זה - (פלפול או הגיון, רמז או דרוש וכיו"ב) - בפרט.
בבואנו עתה להוציא לאור, על פי דרישת רבים מהתלמידים, אי אלו משיחות הנ"ל, בחרנו, בתור התחלה, בשיחה הבאה לקמן. ומכמה טעמים.
א) התחלת מסכת בבא מציעא, כיון שמסכת זו נלמדת בכמה מהישיבות ב"זמן" זה.
ב) שיחה שנושאה ביאור סוגיא שלמה ואופן למודה בחיי הנפש, כיון שדרך זה עדיין חדש הוא בעיני רוב התלמידים, אף שישן נושן הוא דרך פי' ענין דתורה בחיי הנפש, וכאשר מלאים מזה מדרשי רז"ל וספרי גדולי ישראל. ועייגם כןביד החזקה הלכות תשובה פ"ג ה"ד וסוף הלכות מקואות.
ג) שיחה, אשר, לפי מצב הנאספים אז, נתבארו כל הענינים שבה, באופן מובן גם למתחילים בדרך זה, גם לאלו שרק לראשונה פוגשים הם במושגי חיי הנפש ועניניה.