כח העצמות – הבדלי גרסאות
מ ←גדרו: הגהה |
מ ←בספירת המלכות: הגהה |
||
| שורה 41: | שורה 41: | ||
==בספירת המלכות== | ==בספירת המלכות== | ||
{{ערך מורחב|ספירת המלכות}} | {{ערך מורחב|ספירת המלכות}} | ||
{{להשלים|הקטע הזה לא כתוב מתוך | {{להשלים|הקטע הזה לא כתוב מתוך 'עיון' בספרים. ומובן א"כ שאינו מכוון וברור דיו וחסר בו הרבה דיוק ופירוט.}} | ||
ספירת המלכות עניינה להוות ולברוא את העולם כמציאות נפרדת משום שבכוחות האדם הכח שמתייחס לזולת כזולת הוא כח ההתנשאות של מידת המלכות (שבשאר הכוחות גם ב[[מידות]] מציאות הזולת לא תופסת מקום ורק מלכות עניינה למלוך על אנשים זרים נפרדים ורחוקים ובזה מתהווה ומתקיימת המלוכה). לכן הבריאה שעניינה | ספירת המלכות עניינה להוות ולברוא את העולם כמציאות נפרדת משום שבכוחות האדם הכח שמתייחס לזולת כזולת הוא כח ההתנשאות של מידת המלכות (שבשאר הכוחות גם ב[[מידות]] מציאות הזולת לא תופסת מקום ורק מלכות עניינה למלוך על אנשים זרים נפרדים ורחוקים ובזה מתהווה ומתקיימת המלוכה). לכן הבריאה שעניינה: בריאת מציאות שאינה 'המשך' למציאות שמהווה אותה, אלא שתהיה המציאות הזו כדבר זר ונפרד (שבהרגשתה קיימת מעצמה) לזה הבריאה היא בכח ספירת המלכות דווקא. | ||
כח זה לברוא יש מאין הוא דווקא בכח האין סוף - כח העצמות וכח זה נמצא בספירת המלכות יותר מכל הספירות שלכן יש בכחה לברוא את הנבראים. ועל שם זה נקראת המלכות [[עלמא דאתגליא]] על שם שדווקא בה מתגלה כח הא"ס. | |||
והסיבה לכך הוא מפני שספירת המלכות מצד היותה | והסיבה לכך הוא, מפני שספירת המלכות מצד היותה בספירה התחתונה, על פי הכלל ש[[נעוץ תחילתן בסופן]] הרי דווקא בה נמצא ומתגלה כח האין סוף. יתירה מכך שלפי ששורש המלכות הוא ב[[רדל"א]] בעצמותו ממש והתגלותה היא באופן של המשכה נעלמת לכן כח העצמות שבה היא ממש כפי שהיא בעצם. | ||
אלא שהתגלות הכח והמשכתה היא על ידי הממוצע הוא אור אין סוף המתגלה בכתר ובשאר הספירות.{{הערה|ראה בכל זה תניא אגרת הקודש סימן כ, וראה במקומות שנסמנו בספר הערכים ערך אוא"ס המובא בקישורים חיצוניים ועוד.}} | אלא שהתגלות הכח והמשכתה היא על ידי הממוצע הוא אור אין סוף המתגלה בכתר ובשאר הספירות.{{הערה|ראה בכל זה תניא אגרת הקודש סימן כ, וראה במקומות שנסמנו בספר הערכים ערך אוא"ס המובא בקישורים חיצוניים ועוד.}} | ||