כח העצמות – הבדלי גרסאות

הנחה (שיחה | תרומות)
הנחה (שיחה | תרומות)
שורה 33: שורה 33:


==בספירת המלכות==
==בספירת המלכות==
{{להשלים|בסיבת הדבר מדוע בו דווקא יש כח העצמות? - כח נעלם, שרשו בעצמות, ועוד (כי נער). הצורך בו ולא מספיק אוא"ס? ראה לעיל באוא"ס המעלה בכח שבו. הצורך בו ולא מספיק העצמות עצמו???}}
{{ערך מורחב|ספירת המלכות}}
{{להשלים|הקטע הזה לא כתוב מתוך ספר מסויים ואינו מכוון וברור דיו וחסר בו הרבה דיוק ופירוט.}}
ספירת המלכות עניינה להוות ולברוא את העולם כמציאות נפרדת משום שבכוחות האדם הכח שמתייחס לזולת כזולת הוא כח ההתנשאות של מידת המלכות (שבשאר הכוחות גם ב[[מידות]] מציאות הזולת לא תופסת מקום ורק מלכות עניינה למלוך על אנשים זרים נפרדים ורחוקים ובזה מתהווה ומתקיימת המלוכה). לכן הבריאה שעניינה לברוא מציאות שלא תהיה המשך למציאות שקדמו לה, אלא שתהיה כדבר זר ונפרד לזה הבריאה היא בכח ספירת המלכות דווקא.


ההתהוות היא על יד כח העצמות שבספירת המלכות דווקא לפי שכח העצמות שבה היא כפי שהיא בהעצם{{הבהרה|והרחבה}}.
והנה הכח לזה לברוא יש מאין הוא דווקא בכח האין סוף - כח העצמות וכח זה נמצא בספירת המלכות יותר מכל הספירות שלכן יש בכח לברוא את הנבראים. ועל שם זה נקראת המלכות [[עלמא דאתגליא]] על שם שדווקא בה מתגלה כח הא"ס.
 
והסיבה לכך הוא מפני שספירת המלכות מצד היותה בדרגה התחתונה הנה על פי הכלל ש[[נעוץ תחילתן בסופן]] הרי דווקא בה נמצא ומתגלה כח האין סוף ויתירה מכך שלפי ששורש המלכות הוא ב[[רדל"א]] בעצמותו ממש והתגלותה היא באופן של המשכה נעלמת לכן כח העצמות שבה היא ממש כפי שהיא בעצם.
 
אלא שהתגלות הכח והמשכתה היא על ידי הממוצע הוא אור אין סוף המתגלה בכתר ובשאר הספירות.{{הערה|ראה בכל זה תניא אגרת הקודש סימן כ, וראה במקומות שנסמנו בספר הערכים ערך אוא"ס המובא בקישורים חיצוניים ועוד.}}


==ביש הנברא==
==ביש הנברא==