רבי יהודה בן בתירא: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
במקום אחר{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15976&hilite=adbd7c5f-4162-4885-903f-3b9e1652aa87&st=%D7%A8%D7%91%D7%99+%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%94+%D7%91%D7%9F+%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90&pgnum=348 רשימות] מבאר הרבי את המעשה על פי פנימיות התורה, ועל פי ההנחה כי יהודה מורה על הפעם אודה את ה' - השתוקקות ורצון שעל ידי הריחוק מעבודת ה'.  
במקום אחר{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15976&hilite=adbd7c5f-4162-4885-903f-3b9e1652aa87&st=%D7%A8%D7%91%D7%99+%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%94+%D7%91%D7%9F+%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90&pgnum=348 רשימות] מבאר הרבי את המעשה על פי פנימיות התורה, ועל פי ההנחה כי יהודה מורה על הפעם אודה את ה' - השתוקקות ורצון שעל ידי הריחוק מעבודת ה'.  
==מתורתו==
==מתורתו==
על הפסוק "בעל השור נקי" בשור תם, - מפרש רבי יהודה בן בתירא - מדי שמים. מכאן ראיה כי החיוב של שור המזיק הוא בעצם היותו ממון המזיק ולא בגלל שבעליו לא שמר עליו, ולכן יש צד לומר שגם שור תם מחייב את בעליו עונש בידי שמים.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/24/9083&search=%D7%91%D7%9F+%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90 אגרות קודש  כרך כד  ט'פג]
על הפסוק "בעל השור נקי" בשור תם, - מפרש רבי יהודה בן בתירא - מדי שמים. מכאן ראיה כי החיוב של שור המזיק הוא בעצם היותו ממון המזיק ולא בגלל שבעליו לא שמר עליו, ולכן יש צד לומר שגם שור תם מחייב את בעליו עונש בידי שמים.{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/24/9083&search=%D7%91%D7%9F+%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%90 אגרות קודש  כרך כד  ט'פג].}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תנאים]]
[[קטגוריה:תנאים]]
39,916

עריכות