חסד דעתיק: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "גם כן" ב־"גם כן ")
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 5: שורה 5:


==התלבשותו בגלגלתא==
==התלבשותו בגלגלתא==
חסד דעתיק נמשך להתלבש ב[[גלגלתא]] שהוא ספירת ה[[כתר]] שב[[אריך אנפין]]. ולכן כתר דאריך נחשב גם כן ב[[עולמות אין סוף]] ותחילת ה[[אצילות]] היא רק מ[[מוחא סתימאה]] שהוא [[חכמה]] של [[אריך אנפין]]. וזהו לפי שחסד דעתיק שהוא בבחינת [[סובב כל עלמין]] מתגלה ב[[גלגלתא]], ואף שב[[מוחא סתימאה]] מתגלה [[גבורה דעתיק]] זהו בבחינת ה[[גבורה]] והצמצום של [[קו המידה]].
חסד דעתיק נמשך להתלבש ב[[גלגלתא]] שהוא ספירת ה[[כתר]] שב[[אריך אנפין]]. ולכן כתר דאריך נחשב גם כן ב[[עולמות אין סוף]] ותחילת ה[[אצילות]] היא רק מ[[מוחא סתימאה]] שהוא [[חכמה]] של [[אריך אנפין]]. וזהו לפי שחסד דעתיק שהוא בבחינת [[סובב כל עלמין]] מתגלה ב[[גלגלתא]], ואף שב[[מוחא סתימאה]] מתגלה [[גבורה דעתיק]] זהו בבחינת ה[[גבורה]] והצמצום של [[קו המידה]].


==שורש המצוות==
==שורש המצוות==

גרסה מ־20:13, 17 במרץ 2014

חסד דעתיק הוא ספירת החסד של פרצוף עתיק יומין. מבואר כי חסד דעתיק נמשך לגלגלתא שהוא כתר דאריך אנפין, והוא שורש של החסדים בעולמות.

שורש החסדים

ג' רישין של עתיק יומין הם רישא דלא אתיידע, שאינם באים לכלל גילוי בעולמות. וחסד דעתיק הוא מקור של החסדים וגבורה דעתיק שהוא בוצינא דקרדוניתא הוא מקור של הגבורות והצמצומים.

התלבשותו בגלגלתא

חסד דעתיק נמשך להתלבש בגלגלתא שהוא ספירת הכתר שבאריך אנפין. ולכן כתר דאריך נחשב גם כן בעולמות אין סוף ותחילת האצילות היא רק ממוחא סתימאה שהוא חכמה של אריך אנפין. וזהו לפי שחסד דעתיק שהוא בבחינת סובב כל עלמין מתגלה בגלגלתא, ואף שבמוחא סתימאה מתגלה גבורה דעתיק זהו בבחינת הגבורה והצמצום של קו המידה.

שורש המצוות

המשכת המצוות הוא מגלגלתא, ושורשו הוא בחסד דעתיק. שענין תרי"ג מצוות הוא ארחין וזהו מקום הפנוי משערות שהן הצמצומים הנמשכים ממוחא סתימאה. כי ענין המצוות הוא המשכות אור אין סוף להיות בבחינת גילוי אור למטה על ידי הרצון שבמעשה המצוה, כמאמר נתאוה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים. והמצוות הם כלים להיות גילוי אורו למטה, ועל כן המצוות נקראים בשם ארחין דגלגלא דאריך אנפין.

ראו גם