חושך: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "׳" ב־"'") |
מ (החלפת טקסט – "ג"כ " ב־"גם כן") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''חושך''' הינו העדר האור. | '''חושך''' הינו העדר האור. | ||
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס"ג בס' האמונות ודעות מ"א. מו''נ ח"ג פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). | ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס"ג בס' האמונות ודעות מ"א. מו''נ ח"ג פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). ועייגם כןזח"א רסג, א.}} | ||
או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה ג''כ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה. | או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה ג''כ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה. | ||
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה"א משנת תרצ"א - בקצור לשון קצת. ועיי''ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה | הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה"א משנת תרצ"א - בקצור לשון קצת. ועיי''ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה גם כןשערי אורה ד"ה בכ"ה בכסלו פנ"ז).}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:בריאת העולם]] | [[קטגוריה:בריאת העולם]] |
גרסה מ־00:37, 14 במרץ 2014
חושך הינו העדר האור.
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,[1] או בריאה לכשעצמה,[2] וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע כדעה השניה.
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה[3].
הערות שוליים
- ↑ רס"ג בס' האמונות ודעות מ"א. מונ ח"ג פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). ועייגם כןזח"א רסג, א.
- ↑ שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה גכ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.
- ↑ (ד"ה ויקח ה"א משנת תרצ"א - בקצור לשון קצת. ועייש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה גם כןשערי אורה ד"ה בכ"ה בכסלו פנ"ז).