חושך: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "׳" ב־"'")
מ (החלפת טקסט – "ג"כ " ב־"גם כן")
שורה 1: שורה 1:
'''חושך''' הינו העדר האור.
'''חושך''' הינו העדר האור.


ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס"ג בס' האמונות ודעות מ"א. מו''נ ח"ג פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). ועייג"כ זח"א רסג, א.}}
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס"ג בס' האמונות ודעות מ"א. מו''נ ח"ג פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). ועייגם כןזח"א רסג, א.}}
או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה ג''כ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה.
או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה ג''כ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה.


הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה"א משנת תרצ"א - בקצור לשון קצת. ועיי''ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג"כ שערי אורה ד"ה בכ"ה בכסלו פנ"ז).}}.
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה"א משנת תרצ"א - בקצור לשון קצת. ועיי''ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה גם כןשערי אורה ד"ה בכ"ה בכסלו פנ"ז).}}.


{{הערות שוליים}}  
{{הערות שוליים}}  
[[קטגוריה:בריאת העולם]]
[[קטגוריה:בריאת העולם]]

גרסה מ־00:37, 14 במרץ 2014

חושך הינו העדר האור.

ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,[1] או בריאה לכשעצמה,[2] וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע כדעה השניה.

הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה[3].

הערות שוליים

  1. רס"ג בס' האמונות ודעות מ"א. מונ ח"ג פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). ועייגם כןזח"א רסג, א.
  2. שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה גכ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.
  3. (ד"ה ויקח ה"א משנת תרצ"א - בקצור לשון קצת. ועייש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה גם כןשערי אורה ד"ה בכ"ה בכסלו פנ"ז).