שיחה:מנהג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 4: שורה 4:
עם כל הכבוד ל'''חב"ד''' שנוהגים רק במנהגים בעלי מסורה, הרי שהרבי הדגיש שוב ושוב ש'''מנהג ישראל תורה היא''', וחזר על זה אין ספור פעמים לאנשים ששאלו כיצד לנהוג בענינים שונים, שבעדתם נוהגים בשונה מחב"ד. כמובן שהכוונה היא למנהגים אשר יסודותם בהררי קודש, אך מהפסקה כפי שהיא כעת נראה סוג של זלזול במנהגים שלא התקבלו בחב"ד בגלל זיפים במסורה. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י"א באדר א' ה'תשע"ד 15:41, 11 בפברואר 2014 (UTC)
עם כל הכבוד ל'''חב"ד''' שנוהגים רק במנהגים בעלי מסורה, הרי שהרבי הדגיש שוב ושוב ש'''מנהג ישראל תורה היא''', וחזר על זה אין ספור פעמים לאנשים ששאלו כיצד לנהוג בענינים שונים, שבעדתם נוהגים בשונה מחב"ד. כמובן שהכוונה היא למנהגים אשר יסודותם בהררי קודש, אך מהפסקה כפי שהיא כעת נראה סוג של זלזול במנהגים שלא התקבלו בחב"ד בגלל זיפים במסורה. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י"א באדר א' ה'תשע"ד 15:41, 11 בפברואר 2014 (UTC)
:וברגע זה ראיתי את שהוספת לאחר מכן, על אלו ששאלו אם לנטוש מנהג אבותם. אבל אולי כדאי להדגיש מעט יותר את רוב היחס והכבוד ל'''מנהג ישראל - תורה'''. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י"א באדר א' ה'תשע"ד 15:43, 11 בפברואר 2014 (UTC)
:וברגע זה ראיתי את שהוספת לאחר מכן, על אלו ששאלו אם לנטוש מנהג אבותם. אבל אולי כדאי להדגיש מעט יותר את רוב היחס והכבוד ל'''מנהג ישראל - תורה'''. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י"א באדר א' ה'תשע"ד 15:43, 11 בפברואר 2014 (UTC)
::אמת ויציב. הערך חסר ביותר. אני רק התחלתי, והייתי שמח אם מישהו יעזור לי. את [[חנוכת הבית]] (כמעט) השלמתי לבד, אבל כאן מדובר בערך הרבה יותר מרכזי וחשוב, ואשמח לעזרה וביקורת על כל מה שנכתב כאן. [[מיוחד:תרומות/24.228.93.128|24.228.93.128]] 19:51, 11 בפברואר 2014 (UTC)


== שלל באופן מוחלט ==
== שלל באופן מוחלט ==

גרסה מ־21:51, 11 בפברואר 2014

היחס למנהגים שונים

ראשי דאב עלי, ואין לי כוח להיכנס אל תוך הערך ולכתוב את דלהלן:

עם כל הכבוד לחב"ד שנוהגים רק במנהגים בעלי מסורה, הרי שהרבי הדגיש שוב ושוב שמנהג ישראל תורה היא, וחזר על זה אין ספור פעמים לאנשים ששאלו כיצד לנהוג בענינים שונים, שבעדתם נוהגים בשונה מחב"ד. כמובן שהכוונה היא למנהגים אשר יסודותם בהררי קודש, אך מהפסקה כפי שהיא כעת נראה סוג של זלזול במנהגים שלא התקבלו בחב"ד בגלל זיפים במסורה. • שנוזעל - שיחה • י"א באדר א' ה'תשע"ד 15:41, 11 בפברואר 2014 (UTC)

וברגע זה ראיתי את שהוספת לאחר מכן, על אלו ששאלו אם לנטוש מנהג אבותם. אבל אולי כדאי להדגיש מעט יותר את רוב היחס והכבוד למנהג ישראל - תורה. • שנוזעל - שיחה • י"א באדר א' ה'תשע"ד 15:43, 11 בפברואר 2014 (UTC)
אמת ויציב. הערך חסר ביותר. אני רק התחלתי, והייתי שמח אם מישהו יעזור לי. את חנוכת הבית (כמעט) השלמתי לבד, אבל כאן מדובר בערך הרבה יותר מרכזי וחשוב, ואשמח לעזרה וביקורת על כל מה שנכתב כאן. 24.228.93.128 19:51, 11 בפברואר 2014 (UTC)

שלל באופן מוחלט

זה הגזמה. הוא שלל מנהג אחד ויחיד השייך לחנוכת הבית, אולי בגלל שידע שהמנהג מוטעה או מבוסס על טעות וכיו"ב, וכששאמרו לו ש"כתוב" שצריכים לומר, אמר ש"כתוב" זה רק בגמ' או מקור מוסמך אחר. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באדר א' ה'תשע"ד, למניינם 16:45, 11 בפברואר 2014 (UTC)

חולק עליך באופן מוחלט. בע"ה ארחיב לכשירחיב. זה וודאי למעלה מכל ספק ומדובר רק באנקדוטה אחת מתוך עשרות. מנהג חב"ד הוא מנהג חב"ד בלבד, ולא מנהג שסופח אליו בעקבות סיבות אלו ואחרות. להרחבה, ראה ספרו החדש של טוביה בלוי בנושא זה. 24.228.93.128 19:49, 11 בפברואר 2014 (UTC)