זיווג גופני (חסידות): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
[[נשמות ישראל]] נמשכות מזיווג גופני, לעומת ה[[מלאכים]] שנמשכים מבחינת [[זיווג נשיקין]]. | [[נשמות ישראל]] נמשכות מזיווג גופני, לעומת ה[[מלאכים]] שנמשכים מבחינת [[זיווג נשיקין]]. | ||
מסופר, כי כאשר הגיע [[אדמו"ר הזקן]] למעזריטש, הוא ראה את המגיד ממעזריטש מלמד חסידות בצד אחד של השולחן, ובעברהו השני ישב רבי [[פנחס מקוריץ]], הוא הסתפק למי משניהם לגשת, והיה נראה לו כי תורתו של הרב מקוריץ נעלה יותר. המגיד ממעזריטש שהבחין בכך אמר לו, דע לך כי [[נשמה|נשמתו]] של הרב מקוריץ היא מזיווג נשיקין, ב[[או"א]], אבל נשמתי היא מ[[ז"א]] ו[[מלכות]] שהוא [[זיווג גופני]]. | |||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
*[[זיווג נשיקין]] | *[[זיווג נשיקין]] | ||
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]] |
גרסה מ־16:10, 9 בפברואר 2014
זיווג גופני הוא ייחוד פנימי בין דרגות ופרצופים עליונים. זיווג גופני הוא בבחינת גשמיות לעומת זיווג נשיקין שהוא בבחינת רוחניות. ודווקא משום כך על ידי זיווג גופני דווקא נמשך מפנימיות העולמות, לעומת זיווג נשיקין הממשיך בבחינת חיצוניות העולמות.
נשמות ישראל נמשכות מזיווג גופני, לעומת המלאכים שנמשכים מבחינת זיווג נשיקין.
מסופר, כי כאשר הגיע אדמו"ר הזקן למעזריטש, הוא ראה את המגיד ממעזריטש מלמד חסידות בצד אחד של השולחן, ובעברהו השני ישב רבי פנחס מקוריץ, הוא הסתפק למי משניהם לגשת, והיה נראה לו כי תורתו של הרב מקוריץ נעלה יותר. המגיד ממעזריטש שהבחין בכך אמר לו, דע לך כי נשמתו של הרב מקוריץ היא מזיווג נשיקין, באו"א, אבל נשמתי היא מז"א ומלכות שהוא זיווג גופני.