פני אדם: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
כתוב "ופני אדם לארבעתן" שנמצא שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של ה[[מרכבה]], כי יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של נפש המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד. | כתוב "ופני אדם לארבעתן" שנמצא שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של ה[[מרכבה]], כי יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של נפש המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד. | ||
גרסה מ־15:12, 8 באוקטובר 2013
פני אדם הוא אחד מן חיות הקודש הנושאות את המרכבה. ענינו הוא בחינת הדעת, שמעמיק הדעת בהתבוננות גדולת אור אין סוף ברוך הוא.
ענינו
כתוב "ופני אדם לארבעתן" שנמצא שבחינת פני אדם כולל לכל ארבעה החיות של המרכבה, כי יש בנפש הבהמיות מבחינת בהמה, ומבחינת חיה, ומבחינת עוף, אלא שהם כלולים בבחינת רוחניות של נפש המשכלת. וכאשר זובח אדם את יצרו, כאילו הקריב כל הקרבנות כולם. מה שאין כן כשמקריב קרבן בהמה שהוא רק פרט אחד.
מן פני אדם שבמרכבה נמשך נפש האלוקית שבאדם. ונפש האלוקית כלולה מכל בחינות של בהמה חיה ועוף במרכבה, כמו שנאמר "ופני אדם לארבעתם". במעשה הקרבנות יורד פני נשר ומקבל את כל תורין ובני יונה.