שיחה:בשר בחלב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 27: שורה 27:
:::::זוננשיין, איפה בדיוק זה סוכם? אני יודע שכאן זה אנצקלופדיה חב"דית ולכן הערכים צריכים להיות קשורים לחב"ד. אני לא ירוץ למחוק (ולכן לא שמתי תבנית למחיקה) אבל אני רוצה לעורר את פותח הערך לדאוג שזה יהיה קשור לחב"ד. (אגב, 'איידי דטריד למפלט' לא קשור לבשר בחלב אלא לדיני מליחה)--בברכה, '''[[משתמש:יצחק ב|יצחק]] - [[שיחת משתמש:יצחק ב|שיחת הגאולה]]''' 02:12, 16 ביולי 2013 (UTC)
:::::זוננשיין, איפה בדיוק זה סוכם? אני יודע שכאן זה אנצקלופדיה חב"דית ולכן הערכים צריכים להיות קשורים לחב"ד. אני לא ירוץ למחוק (ולכן לא שמתי תבנית למחיקה) אבל אני רוצה לעורר את פותח הערך לדאוג שזה יהיה קשור לחב"ד. (אגב, 'איידי דטריד למפלט' לא קשור לבשר בחלב אלא לדיני מליחה)--בברכה, '''[[משתמש:יצחק ב|יצחק]] - [[שיחת משתמש:יצחק ב|שיחת הגאולה]]''' 02:12, 16 ביולי 2013 (UTC)
::::::רבינו יצחק, זה נראה שממש בוער לך על כל ערך שלא מצא חן בעיניך יימחק, באנגלית אומרים: קאם דאון...• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 10:18, 16 ביולי 2013 (UTC)
::::::רבינו יצחק, זה נראה שממש בוער לך על כל ערך שלא מצא חן בעיניך יימחק, באנגלית אומרים: קאם דאון...• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 10:18, 16 ביולי 2013 (UTC)
:::::::כתית, נא לא לרדת לפסים אישיים. אתה לא מרוויח מזה. יצחק, סוכם בין משתתפי הדיונים בעבר (ואין לי כח לחפש, אבל אתה יכול לשאול את שנוזל ושלום שזו המסקנא שהגענו אליה), אתה רשאי לפתוח שוב דיון, אבל לענ"ד זה מיותר. אם אתה רוצה לעורר את תשומת ליבו, לא עושים את זה על ידי הצבת סימני שאלה וקריאה, אלא באמצעות פנייה ידידותית. בכל אופן, מה שבטוח שכרגע אין דינו להימחק.  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  ט' באב ה'תשע"ג  •  13:47, 16 ביולי 2013 (UTC)
::::::::בקשר לאיידי דטריד למפלט, זה לא קשור למליחה בדווקא, אלא זה כלל שמופיע בדיני תערובות בכלל, ונוגע להמון דינים. אם כבר זה נוגע לדינים מסויימים, זה יותר שייך לדיני הגעלה.  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  ט' באב ה'תשע"ג  •  13:47, 16 ביולי 2013 (UTC)

גרסה מ־15:47, 16 ביולי 2013

האם שם הערך לא אמור להיות בשר בחלב? --חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 15:14, 14 ביולי 2013 (UTC)

תוכלו לערוך את זה מעט? • שנוזעל - שיחה • ז' באב ה'תשע"ג 20:51, 14 ביולי 2013 (UTC)

כמו כן צריך לשלב מהתוכן בערך כשרות. • שנוזעל - שיחה • ז' באב ה'תשע"ג 20:52, 14 ביולי 2013 (UTC)

פרווה - מקורו

אגב, באמת עלתהלי לאחרונה השאלה מה מקורו של השם 'פרוה', הרי בספרות ההלכה ה'מקורית' לא ראיתי את זה... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ז' באב ה'תשע"ג • 22:26, 14 ביולי 2013 (UTC)

בויקי (אתר התועבה) כתוב שזוהי מילה ביידיש..• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 22:55, 14 ביולי 2013 (UTC)
מקורות רבותי, מקורות. ואם אני אכתוב שזה בצרפתית זה יהיה נכון? מה, בגלל שאותו משתמש ראה שכתוב באיזה מקום "פארווע"? - אני יכול לתת דוגמאות רבות נוספות למילים יהודיות טהורות שעוותו כשנכתבו באידיש. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ז' באב ה'תשע"ג • 23:11, 14 ביולי 2013 (UTC)
וגם אם הם צודקים, מה ההגדרה של מאכלים אלו בלשון הקודש? בל נשכח שאידיש יהודית-תורנית אמורה להיות תרגום של המושגים בלה"ק, הלא כן? • זוננשיין - תמיד בשמחה • ז' באב ה'תשע"ג • 23:11, 14 ביולי 2013 (UTC)
ישנו ויכוח בין החוקרים אודות מקורה של המילה. משום היותנו אתר חרדי אמנע מלתת כאן קישורים לדיונים אלו, ורק אציין שתי שיטות מעניינות: א. זו מילה מאידיש שמקורה באחת השפות הסלאוויות או מגרמנית, ובתוך זה גופא יש הרבה הסברים (למשל בצ'כית "פרובה" הוא דבר שיש לו שתי משמעויות). ב. המילה נגזרת מהמילה "פרוור" שפירושה המקורי במשנה הוא מקום שאינו ממש בתוך העיר אך גם לא כל כך מחוצה לה.
הסיבה לחשוב שהמילה מקורה באידיש הוא פשוט כיון שהיא הגיעה מהארצות בהן דיברו אידיש ולא הייתה מוכרת באיזורי צפון אפריקה וכדומה.--יוסי ג - שיחה 18:55, 15 ביולי 2013 (UTC)
החכמתנו. שנוזל, הבלשנים חזרו לאזור וזה הזמן להתחבא... זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באב ה'תשע"ג • 21:35, 15 ביולי 2013 (UTC)

מחיקת הערך

מה הקשר של חב"ד לערך הזה?!? (חוץ מזה ש"חסידי חב"ד מקפידים על הלכות בשר בחלב"...) מילא היו מפנים למקורות חב"דיים, אבל שום דבר, אז למה הערך הזה צריך להיות פה? אם לא יהיה הוספה משמעותית בערך - דינו להמחק.--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 18:36, 15 ביולי 2013 (UTC)

חשבתי שכל מה שקשור להפצת המעיינות-היהדות מקומו כאן.--יוסי ג - שיחה 18:46, 15 ביולי 2013 (UTC)
אתה מוזמן לעשות עבודת מחקר מה יש בתורת החסידות על העניין ולהוסיף, ובנתיים אני לא חושב שזה ממש מפריע למישהו שזה קיים. חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 19:40, 15 ביולי 2013 (UTC)
היי, על מה המהומה. הערך מלא ומכובד, וממילא אין למחוק אותו. סוכם שאין לנו מדיניות למחוק ערכי יהדות מלאים וערוכים, אלא שאנחנו מעדיפים להשקיע את הזמן והכח בענינים שיותר מודגש בהם הקשר לחב"ד.
בקשר להוספות חב"דיות לערך אפשר לכתוב על ההוראות בעבודת ה' שהרבי לומד מדיני בשר וחלב, כגון 'איידי דטריד למפלט', ועוד. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באב ה'תשע"ג • 21:26, 15 ביולי 2013 (UTC)
נגד מחיקה. • שנוזעל - שיחה • ח' באב ה'תשע"ג 22:10, 15 ביולי 2013 (UTC)
זוננשיין, איפה בדיוק זה סוכם? אני יודע שכאן זה אנצקלופדיה חב"דית ולכן הערכים צריכים להיות קשורים לחב"ד. אני לא ירוץ למחוק (ולכן לא שמתי תבנית למחיקה) אבל אני רוצה לעורר את פותח הערך לדאוג שזה יהיה קשור לחב"ד. (אגב, 'איידי דטריד למפלט' לא קשור לבשר בחלב אלא לדיני מליחה)--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 02:12, 16 ביולי 2013 (UTC)
רבינו יצחק, זה נראה שממש בוער לך על כל ערך שלא מצא חן בעיניך יימחק, באנגלית אומרים: קאם דאון...• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 10:18, 16 ביולי 2013 (UTC)
כתית, נא לא לרדת לפסים אישיים. אתה לא מרוויח מזה. יצחק, סוכם בין משתתפי הדיונים בעבר (ואין לי כח לחפש, אבל אתה יכול לשאול את שנוזל ושלום שזו המסקנא שהגענו אליה), אתה רשאי לפתוח שוב דיון, אבל לענ"ד זה מיותר. אם אתה רוצה לעורר את תשומת ליבו, לא עושים את זה על ידי הצבת סימני שאלה וקריאה, אלא באמצעות פנייה ידידותית. בכל אופן, מה שבטוח שכרגע אין דינו להימחק. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' באב ה'תשע"ג • 13:47, 16 ביולי 2013 (UTC)
בקשר לאיידי דטריד למפלט, זה לא קשור למליחה בדווקא, אלא זה כלל שמופיע בדיני תערובות בכלל, ונוגע להמון דינים. אם כבר זה נוגע לדינים מסויימים, זה יותר שייך לדיני הגעלה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' באב ה'תשע"ג • 13:47, 16 ביולי 2013 (UTC)