אדם (תואר): הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(העברת קרדיט) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''אדם''' הוא תואר לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שה[[חכמה]] וה[[שכל]] הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - | '''אדם''' הוא תואר לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שה[[חכמה]] וה[[שכל]] הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - [[מין המדבר]]; אדם, איש, גבר, אנוש. | ||
ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו. | ה[[שכל]] הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות ה[[מידות]] שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו. | ||
[[קטגוריה:נפש]] | [[קטגוריה:נפש]] | ||
{{מבט}} | {{מבט}} |
גרסה מ־20:49, 23 ביוני 2013
אדם הוא תואר לאדם שכלתני (רציונליסט), היינו שהחכמה והשכל הם עיקר ענינו, וכל פעולותיו מונחות ומונעות רק על פי השכל וההגיון הקר, הוא אחד מהארבעה השמות שנקרא בהם - מין המדבר; אדם, איש, גבר, אנוש.
השכל הוא עולם קר ומיושב, בניגוד להתפעלות המידות שהן עולם רותח ומבוהל. ולכן אדם הוא זה שאצלו השכל הקר והמיושב שולט ומורה הדרך בחייו. ואז גם המידות שבו נעשות מתונות ומשמשות כשאיפה חיובית בחיי האדם המונחה על פי שכלו. תבנית:מבט