ארז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(ץיקון הלשון מהמקור)
שורה 3: שורה 3:
הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה.
הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה.


הארז רומז על [[יוסף הצדיק]] שהיה מלך, כי יוסף הוא לשון תוספת וריבוי שמתוסף והולך בהגדלה והגבהה למעלה מעלה ברום המעלות, וכמ"ש "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגא",  ויוסף הוא בבחינת ז"א, בחינת [[יסוד]] שבו.
הארז רומז על [[יוסף הצדיק]] שהיה מלך, כי יוסף הוא לשון תוספת וריבוי שמתוסף והולך בהגדלה והגבהה למעלה מעלה ברום המעלות, וכמ"ש "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה",  ויוסף הוא בבחינת ז"א, בחינת [[יסוד]] שבו.


== בבית המקדש ==
== בבית המקדש ==

גרסה מ־08:37, 6 ביולי 2012

הארז הוא הגדול שבצמחים לעומת האזוב שהוא הגדול שבצומח. ושניהם רומזים לבחינת המדות שבאצילות, בחינת ז"א, כי בבחינת המדות קיימת צמיחה מקטנות לגדלות (לעומת אותיות הדיבור שהוא בבחינת דומם).

הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה.

הארז רומז על יוסף הצדיק שהיה מלך, כי יוסף הוא לשון תוספת וריבוי שמתוסף והולך בהגדלה והגבהה למעלה מעלה ברום המעלות, וכמ"ש "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה", ויוסף הוא בבחינת ז"א, בחינת יסוד שבו.

בבית המקדש

בית המקדש נבנה מעצי ארז שנכרתו במיוחד על ידי חירם מלך צור מן הלבנון.

מקורות לעיון:

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")

תבנית:מבט