מצה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 6: שורה 6:
על פי זה מובן גם הענין מה שארז"ל בלע מצה יצא בלע מרור לא יצא, משום שדווקא במרור צריך שיטעם טעם מרור כו', אבל במצה לא בעינן טעם כלל וד"ל.
על פי זה מובן גם הענין מה שארז"ל בלע מצה יצא בלע מרור לא יצא, משום שדווקא במרור צריך שיטעם טעם מרור כו', אבל במצה לא בעינן טעם כלל וד"ל.


== מקורות ==
==ראו גם==


מאמרי [[אדמו"ר הזקן]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/569/5/60&search=%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8+%D7%97%D7%9E%D7%A5 תקס"ט]
* [[מצות מכונה]]
== לקריאה נוספת ==
 
* מאמרי [[אדמו"ר הזקן]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/569/5/60&search=%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8+%D7%97%D7%9E%D7%A5 תקס"ט]


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־13:53, 2 באפריל 2012

מצה

המצה היא היפך בחינת גסות שבחמץ.

דבר זה נרמז ונראה בכך שאין בה הגבהה וניפוח כמו בחמץ, וגם אין בה טעם מורגש כמו בחמץ, מכיון שבחינת המצה הוא רק בחינת הביטול לבטל הרצון, כמאמר בטל רצונך וכו', ובחינת ביטול רצון בא מצד בחינת השפלות מפני העדר הרגשת עצמותו מכל וכל כידוע, ועל כן אין במצה טעם מורגש, כמו ביטול רצון שאין בו טעם אלא מפני שאמר ונעשה רצונו כו'.

על פי זה מובן גם הענין מה שארז"ל בלע מצה יצא בלע מרור לא יצא, משום שדווקא במרור צריך שיטעם טעם מרור כו', אבל במצה לא בעינן טעם כלל וד"ל.

ראו גם

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים