אילפא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אילפא''' היה [[אמורא]] תלמידו של [[רבי יהודה הנשיא]], חברו של [[רבי יוחנן]].
'''אילפא''' היה [[אמורא]] תלמידו של [[רבי יהודה הנשיא]], חברו של [[רבי יוחנן]].
==מדריגתו של אילפא==
==מדריגתו של אילפא==
אילפא, שהיה תלמיד רבי{{הערת שוליים|ראה תענית כד, א. מאמרי אדה"א ויקרא ח"א ע' קטו.}}, והתבטא על עצמו: שכל מאן שכתוב בברייתות של [[רבי חייא]] ו[[רב אושעיא]], יכול הוא לפשוט ולהוכיח מדברי ה[[משנה]]{{הערת שוליים|ראה תענית כא, א.}}, מסביר  אדמו"ר האמצעי{{הערת שוליים|[[תורת חיים]] שמות ח"א, פרשת שמות, ואלה שמות בני ישראל, טו, א.}} שענין {{ציטוטון|פשיטנא ליה}}, היינו שימצא דבר זה מופשט לבירור דבר מן המשנה, שיוציא לאור דבר זה מן [[העלם]] דברי המשנה, עד שיתברר שאין כל חדש בברייתא זו של רבי חייא ורבי אושעיא, כי ימצא הלכה זו במשנה.  
אילפא, היה תלמיד רבי{{הערת שוליים|ראה תענית כד, א. מאמרי אדמו"ר האמצעי ויקרא ח"א ע' קטו.}}, והתבטא על עצמו: שכל מאן שכתוב בברייתות של [[רבי חייא]] ו[[רבי אושעיא]], יכול הוא לפשוט ולהוכיח מדברי ה[[משנה]]{{הערת שוליים|ראה תענית כא, א.}}, מסביר  אדמו"ר האמצעי{{הערת שוליים|[[תורת חיים]] שמות ח"א, פרשת שמות, ואלה שמות בני ישראל, טו, א.}} שענין {{ציטוטון|פשיטנא ליה}}, היינו שימצא דבר זה מופשט לבירור דבר מן המשנה, שיוציא לאור דבר זה מן [[העלם]] דברי המשנה, עד שיתברר שאין כל חדש בברייתא זו של רבי חייא ורבי אושעיא, כי ימצא הלכה זו במשנה.  


הסבר הדבר הוא, כי שרש הברייתות נכללים במשנה בהעלם, וכמו שחיות האייברים החיצוניים נכללים ונגררים אחר חיות פנימיות האברים, כמו למשל ה[[לב]], וריאה וכבד וכדומה.  
הסבר הדבר הוא, כי שרש הברייתות נכללים במשנה בהעלם, וכמו שחיות האייברים החיצוניים נכללים ונגררים אחר חיות פנימיות האברים, כמו למשל ה[[לב]], וריאה וכבד וכדומה.