רבי אליעזר בן יעקב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:רבי אליעזר בן יעקב.JPG|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של רבי אליעזר בן יעקב]]
[[קובץ:רבי אליעזר בן יעקב.JPG|שמאל|ממוזער|250px|ציונו של רבי אליעזר בן יעקב]]
[[קובץ:רבי יעקב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ציון רבי יעקב, אביו של רבי אליעזר בן יעקב]]
[[קובץ:רבי יעקב.JPG|שמאל|ממוזער|250px|ציון רבי יעקב, אביו של רבי אליעזר בן יעקב]]
'''רבי אליעזר בן יעקב''' הינו [[תנא]] המצוטט לעיתים רחוקות, אך ה[[הלכה]] היא כמותו בכל מקום.
'''רבי אליעזר בן יעקב''' הינו [[תנא]] המצוטט לעיתים רחוקות, אך ה[[הלכה]] היא כמותו בכל מקום.


שורה 7: שורה 7:
לעומת זאת ישנן הוכחות שהוא היה מתלמידי רבי עקיבא, שכן באבות הוא מצוטט יחד עם רבי יוחנן הסנדלר שהוא היה מתלמידי רבי עקיבא, וכן באבבות דרבי נתן, כאשר איסי בן יהודה מצטט את מעלותיהם של תלמידי רבי עקיבא הוא מצטטט אותו עימהם ואומר כי משנתו היא קב ונקי. ומכיון שרבי עקיבא היה כשבעים שנה לאחר החורבן וכנראה שהרי הוא היה מתומכיו של [[בר כוכבא]] שהיה בתקופה זו, וכן מהמעשה של עשרת הרוגי מלכות שהוא היה אחד מהם.
לעומת זאת ישנן הוכחות שהוא היה מתלמידי רבי עקיבא, שכן באבות הוא מצוטט יחד עם רבי יוחנן הסנדלר שהוא היה מתלמידי רבי עקיבא, וכן באבבות דרבי נתן, כאשר איסי בן יהודה מצטט את מעלותיהם של תלמידי רבי עקיבא הוא מצטטט אותו עימהם ואומר כי משנתו היא קב ונקי. ומכיון שרבי עקיבא היה כשבעים שנה לאחר החורבן וכנראה שהרי הוא היה מתומכיו של [[בר כוכבא]] שהיה בתקופה זו, וכן מהמעשה של עשרת הרוגי מלכות שהוא היה אחד מהם.


היו שרצו לתרץ כי אמנם היו שני רבי אליעזר בן יעקב, אך תירוץ זה אינו מתאים לפי שיטתו של בעל סדר הדורות{{הערת שוליים|בערכו. הוא היה אדם גדול ואדמו"R הצמח צדק מצטט ממנו.}} והגם שהיה אפשר לומר שהוא טעה בזמן זה, ךלא כן אפשר לומר על הרמב"ם, והוא מצטט רק רבי אליעזר בן יעקב אחד שהיה לפני החורבן.
היו שרצו לתרץ כי אמנם היו שני רבי אליעזר בן יעקב, אך תירוץ זה אינו מתאים לפי שיטתו של בעל סדר הדורות{{הערת שוליים|בערכו. הוא היה אדם גדול ואדמו"ר הצמח צדק מצטט ממנו.}} והגם שהיה אפשר לומר שהוא טעה בזמן זה, ךלא כן אפשר לומר על הרמב"ם, והוא מצטט רק רבי אליעזר בן יעקב אחד שהיה לפני החורבן.


יש אפשרות לתרץ את הקושיא שהרמב"ם לא מצטט את כל שמותיהם של התנאים והאמוראים, רק את אלו הנוגעים להלכה ולמעשה לפי הכלל של הלכה כבתראי, ולכן הוא מצטט רק את אותו רבי אליזער בן יעקב הראשון שהלכה כמותו בכל מקום, אבל לא את השני.
יש אפשרות לתרץ את הקושיא שהרמב"ם לא מצטט את כל שמותיהם של התנאים והאמוראים, רק את אלו הנוגעים להלכה ולמעשה לפי הכלל של הלכה כבתראי, ולכן הוא מצטט רק את אותו רבי אליזער בן יעקב הראשון שהלכה כמותו בכל מקום, אבל לא את השני.