חב"דפדיה:פארבריינגען: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 206: שורה 206:
:::בפי [[חסיד]]ים מקובל, וי"א שמ[[הרבי]] עצמו היו התייחסויות לכך, שבארבעת החלקים הראשוים של לקו"ש נמצאים יסודות תורותו של [[משיח]]; יסודות השקפה [[יהודי]]ת; יסודות ההשקפה ה[[חסיד]]ית; ויסודות המופיע בלקו"ש כולו. ר' [[יואל כהן]] שי' קורא לחלקים אלו 'שולחן ערוך של הרבי'; היו וישנם [[חסיד]]ים שלא היו מתחילים ל[[תפילה|התפלל]] [[קבלת שבת]] עד שלא סיימו את כל השיחות לאותה [[פרשת שבוע]] מהחלקים הנ"ל, וכן נוהגים עד היום ריבוי גדול מ[[חסידי]] [[חב"ד]], וכותב השורות בתוכם. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
:::בפי [[חסיד]]ים מקובל, וי"א שמ[[הרבי]] עצמו היו התייחסויות לכך, שבארבעת החלקים הראשוים של לקו"ש נמצאים יסודות תורותו של [[משיח]]; יסודות השקפה [[יהודי]]ת; יסודות ההשקפה ה[[חסיד]]ית; ויסודות המופיע בלקו"ש כולו. ר' [[יואל כהן]] שי' קורא לחלקים אלו 'שולחן ערוך של הרבי'; היו וישנם [[חסיד]]ים שלא היו מתחילים ל[[תפילה|התפלל]] [[קבלת שבת]] עד שלא סיימו את כל השיחות לאותה [[פרשת שבוע]] מהחלקים הנ"ל, וכן נוהגים עד היום ריבוי גדול מ[[חסידי]] [[חב"ד]], וכותב השורות בתוכם. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
::::להקדים לדברי חסיד, שעצם זה שהם הכרכים הראשונים, הרי"ז כיון שהם יסודיים, שקודם מניחים היסודות ואח"כ הבניין, כידוע בכל עניין (ועיין לקו"ש ח"ה שיחה א' לפרשת בראשית על הרש"י הראשון). --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:20, 8 ביוני 2010 (UTC)
::::להקדים לדברי חסיד, שעצם זה שהם הכרכים הראשונים, הרי"ז כיון שהם יסודיים, שקודם מניחים היסודות ואח"כ הבניין, כידוע בכל עניין (ועיין לקו"ש ח"ה שיחה א' לפרשת בראשית על הרש"י הראשון). --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:20, 8 ביוני 2010 (UTC)
==אברהם פריז==
מי שמעריך את ר' אברהם פריז יהנה מהסיפור:
באחת הסעודות ב"בית-יוסף" בקומה השניה של [[770]], הרבי כידוע ישב משמאל לכסאו של כ"ק מוהריי"ץ, בצידו המערבי של חדר האוכל, אנ"ש המסובים ישבו לאורך השולחן, ור"א פאריז ע"ה ישב - כהרגלו - מצטנף בקצה, למרגלות השולחן. בקצהו המזרחי של השולחן, בסמוך למטבח שם.
הקהל ישב, הרבי יושב על מקומו, והנה יצאה גב' מ. (רעייתו של "הנכד") מן המטבח וראתה את ר"א. בהכירה את ר"א מהשנים הארוכות שהוא שהה בבית רבי - קראה לעברו "או ר' אברהם, הגעת? ברוך הבא" (או נוסח דומה), ואחר המשיכה ואמרה -
"אמאל האסטו געזאגט, אז דער איז משיח - בהצביעה על מקום מושבו של כ"ק מוהריי"ץ,
"היינט - זאגסטו אז דער איז משיח - בהצביעה לעבר הרבי,
"וואס ווסעטו זאגן שפעטער?..."
כזכור - החדר מלא בחסידים, והרבי יושב על מקומו...
הקהל כבש פניו בתוך הצלחות, היה רגע מתוח מאוד -
ואז בהרף עין, קם לעברה ר' אברהם בעוז וצעק למולה - תוך שהוא מניף בידו "שיקצע - ארויס"!!!
נראה לי כי סיפור כזה יכולים לספר אך ורק אל ר' אברהם... --[[משתמש:Shmuel Munkes|שמואל מונקס]] 16:39, 8 ביוני 2010 (UTC)